Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wielki kontrakt PKP PLK dla konsorcjum Polaqua

0
Podziel się:

W ramach wartej 100 mln zł inwestycji kolejowej, zaplanowano także budowę Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym w Radomiu.

Wielki kontrakt PKP PLK dla konsorcjum Polaqua
(Wikipedia)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z polsko-hiszpańskim konsorcjum firm Polaqua ( dawniej Pol-Aqua), Dragados, Vias Y Construcciones, Electren na pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej nr 8, łączącej stolicę z Radomiem. Inwestycja obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym.

Na zdjęciu Servando Sierra Marti, dyrektor generalny konsorcjum Polaqua.

_ - Inwestycje w modernizację polskiej kolei to nie tylko Pendolino. To także szereg projektów o charakterze lokalnym i regionalnym. Cieszę się, że w Radomiu - mieście, które ma dla mnie szczególne znaczenie - rozpoczyna się tak duża i ważna inwestycja. Dla pasażerów oznacza to wyższy komfort podróży i oczekiwania na pociągi - _mówi Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.

- Pokazaliśmy w tym roku, że potrafimy realizować olbrzymie projekty. Będziemy je dalej sprawnie przeprowadzać, także w następnej perspektywie unijnej. Pełna modernizacja stacji Radom czyli, m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa - Radom - zaznacza Wojciech Folejewski, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - To olbrzymi projekt, który mimo trudności jest kontynuowany i zostanie zakończony przy wsparciu środków unijnych - dodaje.

Podpisanie umowy zostało poprzedzone wręczeniem pozwolenia na budowę przez wojewodę mazowieckiego, Jacka Kozłowskiego. _ - Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta. Cieszę się też, że jest to jeden z priorytetów inwestycyjnych PKP PLK - _mówi wojewoda.

Podpisana dziś umowa przewiduje, że prace rozpoczną się w styczniu 2015 r. W ich efekcie, w ciągu roku, radomska stacja kolejowa zmieni się nie do poznania. Pasażerowie będą mogli oczekiwać na pociąg w komfortowych warunkach, perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki, a obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojścia na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie również układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Korzyści z inwestycji realizowanej na zlecenie PLK odczują także kierowcy. A to za sprawą nowego mostu kolejowego, który usprawni komunikację w mieście.

W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym. To z niego dyżurni ruchu będą zarządzali ruchem kolejowym.

Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie - Radom". Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki.

Czytaj więcej w Money.pl
PKP PLK buduje nowe perony i poprawia stare Nowe perony ułatwiają poruszanie się m.in. osobom starszym i niepełnosprawnym.
Kolej dostanie pieniądze z UE na modernizację Ponad 251 mln euro na modernizację infrastruktury kolejowej w województwach: śląskim, opolskim i kujawsko-pomorskim.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)