Notowania

t-mobile
13.05.2015 12:30

Wyniki T-Mobile. Sprzedaż spółki w Polsce sięga 1,6 mld zł

Spółka podała wyniki kwartalne. Zobacz, jak radzi sobie na świecie.

Podziel się
Dodaj komentarz
(T-Mobile)
Zacharias Piperidis, Prezes T-Mobile Polska

W T-Mobile jest prawie 16 milionów klientów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku średni przychód operatora na jednego klienta wyniósł około 100 złotych. Oferta daleko wykracza poza usługi telekomunikacyjne. Spółka wchodzi coraz mocniej w bankowość. Z kolei KNF zarzuca jej prowadzenie działalności ubezpieczeniowej bez zezwolenia.

Międzynarodowy operator telefonii komórkowej w pierwszych trzech miesiącach tego roku wykazał stratę netto na poziomie 63 mln dolarów przy 7,78 mld dolarów sprzedaży. Przychody polskiego oddziału w tym samym czasie wyniosły 1,6 mld złotych. Danych na temat wyniku netto T-Mobile Polska nie podaje. Zysk przed opodatkowaniem i odsetkami spadł rok do roku o prawie 7 proc. do 544 mln zł.

Łącznie na koniec marca T-Mobile obsługiwał 15,79 mln klientów, co oznacza wzrost o blisko 93 tys. w porównaniu do ostatniego kwartału ubiegłego roku. W tym czasie liczba kontraktowych kart SIM zmniejszyła się o 39 tys. do 6,7 mln, a liczba klientów usług typu prepaid wzrosła o 132 tys. do 9,01 mln.

Wzrasta liczba klientów, którzy nabyli najnowszą ofertę łączoną obejmującą więcej niż jedną kartę SIM z usługami głosowymi lub połączeniem usług głosowych i internetowych.

Pierwszy kwartał 2015 r. to również okres intensywnych prac nad rozbudową sieci. Dobre warunki atmosferyczne pozwoliły na przeprowadzenie wszystkich zaplanowanych inwestycji związanych z rozbudową sieci LTE. Dzięki temu w zasięgu LTE 4G T-Mobile na koniec kwartału znajdowało się ponad 71 proc. populacji.

T-Mobile rozwija usługi bankowe. Kontrowersje wokół ubezpieczeń

Grupa telekomunikacyjna wchodzi w nowe obszary działalności. W maju ubiegłego roku powstała nowa marka - T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank, która zastąpiła Alior Sync i połączyła w sobie ofertę bankową.

Od stycznia do marca 2015 r. 83 tysiące nowych klientów założyło rachunki bankowe. Wraz ze 150 tysięcy użytkowników pozyskanych w 2014 r. oraz 250 tysięcy osób, które przeszły do T-Mobile Usługi Bankowe w momencie rebrandingu, daje to łącznie 483 tysiące klientów.

Na bankowości T-Mobile nie poprzestaje, a przynajmniej tak twierdzi Komisja Nadzoru Finansowego. Złożyła ona zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa Mokotów oraz wpisała telekom na tzw. listę ostrzeżeń publicznych.

"Według dostępnych na stronie internetowej T-Mobile Polska (warunków usługi), oferta skierowana do abonentów T-Mobile Polska przewiduje odpłatne zabezpieczenie urządzenia przed wypadkami losowymi poprzez zawarcie umowy "Bezpieczne urządzenie" bezpośrednio z T-Mobile Polska, tj. podmiotem nie posiadającym zezwolenia KNF na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej" - czytamy w komunikacie Komisji.

T-Mobile broni się przekonując, że przed wprowadzeniem usługi zostały przeprowadzone dokładne analizy prawne, które "wyraźnie wskazywały na możliwość świadczenia jej (usługi) przez T-Mobile". Usługa ta, zdaniem operatora, służy jedynie zwiększeniu komfortu korzystania z wartościowego sprzętu.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

Tagi: t-mobile, business news, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager, prosto z firm, najważniejsze
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz