Wielton odnotował 24,48 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2014 r. wobec 25,79 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
We wcześniejszym raporcie kwartalnym spółka podała, że jej skonsolidowany zysk netto w I-IV kw. wyniósł 28,44 mln zł w porównaniu z 25,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 26,50 mln zł wobec 35,35 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 584,21 mln zł w 2014 r. wobec 588,10 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2014 r. wyniósł 30,36 mln zł wobec 34,56 mln zł zysku rok wcześniej.
Wielton kupuje firmę we Włoszech
- Wielton oraz spółka od niego w 100 proc. zależna - Italiana Rimorchi S.r.l. - podpisały z Compagnia Italiana Rimorchi S.r.l. w upadłości likwidacyjnej umowę (CIR) dzierżawy i wstępną umowę nabycia aktywów CIR, podał Wielton.
"Warunkiem podpisania umowy nabycia jest uzyskanie w terminie do dnia 31 lipca 2015 r. zezwolenia od odpowiednich organów w ramach wskazanej w raporcie bieżącym nr 6/2015 procedury układu z wierzycielami" - czytamy w komunikacie.
Do czasu spełnienia się warunku spółka zależna Wieltonu będzie dzierżawić część przedsiębiorstwa CIR. Umowa przyznaje również Italiana Rimorchi prawo do korzystania z części zakładu w Pescara przez okres dzierżawy. W przypadku kupna aktywów lub odsprzedania ich stronom trzecim dzierżawa wygaśnie automatycznie.
"Oferowana cena nabycia oraz czynsz za dzierżawę nie przekracza kilkunastu procent kapitałów własnych Wielton" - podano także.
Na zabezpieczenie zobowiązań Italiana Rimorchi wynikających z umowy, spółka przekaże CIR gwarancje bankowe udzielone Wieltonu z Raiffeisen Bank Polska o limit wierzytelności w kwocie rzędu wartości umowy.
Compagnia Italiana Rimorchi S.r.l. jest największym włoskim producentem i dostawcą naczep, przyczep i zabudów na pojazdach ciężarowych pod markami "Cardi", Merker" i "Viberti".
Wielton to największy w Polsce producent i sprzedawca naczep i przyczep, a także zabudów na samochody ciężarowe. Jest to również jeden z dziesięciu wiodących producentów w Europie.