Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Alfa Romeo - samochody z włoskim temperamentem

Sprzedaje się ich 90 000 rocznie. Od 90 lat kolejne modele Alfa Romeo tworzą pień historii motoryzacji na świecie. Zdobyły niezliczoną liczbę nagród i wyróżnień za szybkość, technologie i piękny design.

Podziel się
Dodaj komentarz

Sprzedaje się ich 90 000 rocznie. Od 90 lat kolejne modele Alfa Romeo tworzą pień historii motoryzacji na świecie. Zdobyły niezliczoną liczbę nagród i wyróżnień za szybkość, technologie i piękny design.

A zaczęło się w 1910 roku od modelu 24HP, który osiągał zawrotną prędkość 100 km na godzinę. Pierwsze wyścigi to wielkie wygrane, a wielkie wygrane to rosnąca sprzedaż. 3 lata później firma o nazwie A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) produkowała 350 aut rocznie.

W 1915 w produkcję zaangażował się jeden z rozchwytywanych inżynierów -Nicola Romeo. Szybko stał się współwłaścicielem marki. Team, występujący na kolejnych wyścigach pod banderą Alfa Romeo i szkolony przez samego Enzo Ferrari, niezmiennie wygrywał.

Wiedzę, zdobytą podczas uczestnictwa w wyścigach połączono z nowoczesnym designem i perfekcyjnym wykonaniem. Odkąd zaczęto seryjną produkcję aut, przyjęto dość wyważoną strategię. Nie zależało producentom na dotarcie wyłącznie do bardzo bogatych ekscentryków, nie planowano też produkcji dla masowej publiczności. Alfa Romeo ustaliła swoje miejsce na mapie motoryzacyjnej.
Nieoficjalnie mówi się, że okrągłe logo umieszczone na szczycie trójkątnego "grilla" to symbol pewnej częsci kobiecego ciała ;-)
Na zewnątrz wizytówką auta jest charakterystyczny grill oraz elegancka i dynamiczna linia, wnętrze przypomina kabinę sportowej maszyny. Intensywna kampania reklamowa w 1998 wróciła do życia włoski charakter Alfy, podkreślając jednocześnie jej elitarność. Reklamy ukazały się m.in. w drogiej prasie, skierowanej do zamożniejszej grupy społecznej. Sprawny marketing pomógł przypomnieć fascynatom motoryzacji, jaki diabeł drzemie w tej drapieżnej marce. Dzięki temu Alfa Romeo to już niemal synonimy rywalizacji, pożądania, charyzmy i mocy.

Każdy samochód tej marki łączy więc w sobie sportowe serce, nieco ekstrawagancki design i innowacyjne technologie. Henry Ford zwykł mawiać: „Za każdym razem, kiedy przejeżdża obok mnie Alfa Romeo, zdejmuję kapelusz".

Tagi: alfa romeo, strategie firm, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz