Notowania

algida
24.05.2006 21:33

Algida - biznes o smaku śmietankowym

Firma produkująca lody pod marką Algida powstała tuż po zakończeniu wojny. Pierwszy jej produkt, który znalazł się w sklepach to był lód śmietankowy w polewie kakaowej. Na patyku. Każdy Włoch doskonale pamięta nie tylko jego smak, ale i nazwę, która do dziś kojarzy się ze śmietankową doskonałością - Cremino.

Podziel się
Dodaj komentarz

Firma produkująca lody pod marką Algida powstała tuż po zakończeniu wojny. Pierwszy jej produkt, który znalazł się w sklepach to był lód śmietankowy w polewie kakaowej. Na patyku. Każdy Włoch doskonale pamięta nie tylko jego smak, ale i nazwę, która do dziś kojarzy się ze śmietankową doskonałością - Cremino.

Dziś Algida jest częścią międzynarodowego koncernu Unilever i zyskała miano marki doskonale rozpoznawalnej na całym świecie. Algida istnieje już więc ponad 40 lat. Rodzima Algida, niemiecka Langnese, hiszpańska Ola, czy angielska Wall's to jedna i ta sama marka. A wszędzie z tym samym logo w kształcie serca. To "Heart Brand" - "Marka Serce".

Tymczasem hale produkcyjne niezmiennie znajdują się we Włoszech: w Kampanii oraz na Sardynii. Z jednej z nich (znajdującej się w okolicach Neapolu) każdego roku wyjeżdżają chłodnie załadowane setkami milionów sztuk lodów.

lata 50-te lata 60-te
Na początku funkcjonowania fabryki w większości produkowano lody pojedynczo pakowane. Dopiero od niedawna panuje moda na kupowanie przez klientów detalicznych opakowań zbiorczych. W niektórych krajach poza tzw. opakowaniami familijnymi, doskonale sprzedają się również zbiorcze pudełka z lodami na patyku.

Na polskim rynku Algida obecna jest od trzynastu lat, a większość lodów produkowana jest w fabryce w Baninie niedaleko Gdańska. Zakład wykorzystuje surowce od dostawców polskich lub polskich przedstawicielstw firm międzynarodowych.

            lata 70-te                                                               lata 80-te

Do rodziny lodów impulsowych tej marki należą: Bigi, Magnum, Kolorki, Cornetto, Zapp, Nogger, Super Twister, Romero. Portfolio lodów familijnych Algidy obejmuje: Algidę Śmietankową, Carte d'Or i Viennettę.

W 2005 roku Algida jako jedyny producent lodów w Polsce, wprowadziła
w lodach familijnych dodatkowe zabezpieczenie w postaci folii pod wieczkiem. Daje ona pewność konsumentom, że w ich ręce trafia produkt najwyższej jakości.

                lata 90-te                                                           teraz

Algida jest liderem zarówno w sektorze tzw. lodów impulsowych, jak
i w kategorii lodów w dużych opakowaniach. Wprowadzona w 2004 roku Algida Śmietankowa podbiła rynek, stając się numerem jeden w kategorii TH. W kategorii lodów impulsowych Bigi Algidy są od lat najlepiej sprzedającymi się lodami na rynku. Hitem Algidy są także Kolorki, stworzone specjalnie z myślą o dzieciach. Są to lody wodne w różnych kolorach i kształtach, które barwią języki.

Grupą docelową Algidy są osoby w każdym wieku, zarówno kobiety jak i mężczyźni.Kierowana jest do osób pogodnych i otwartych na innych, na nowe sytuacje i zdarzenia, chętnie dzielących się radością i przyjemnością z innymi.

Na zlecenie Algidy w 2005 roku Instytut Psychiatrii w Londynie przeprowadził badania, z których jednoznacznie wynika, iż mózg człowieka reaguje na jedzone lody tak samo jak na widok bliskiej osoby, a więc... lody naprawdę dają szczęście!

Najpopularniejsze produkty - najsłynniejsze akcje reklamowe

Magnum - nie ma bardziej oryginalnych lodów z prawdziwą czekoladą. Magnum to dwa warianty lodów: Classic i Almond, kuszące wspaniałym, niezapomnianym smakiem prawdziwej czekolady. Prawdziwy Magnumowiec nie zna słowa "kompromis", liczy się dla niego tylko przyjemność. W 2002, 2003 roku Magnum kusiło białą czekoladą (czekoladowym Magnum w białej, mlecznej czekoladzie). W ramach "Kuszenia Magnum" na warszawskich wyścigach zorganizowano jedną z największych imprez clubbingowych w Polsce. Na "Kuszenie Magnum" zjechali pierwszoligowi DJ'e świata, m.in. Danny Howels i Aniie Nightingale, a w imprezach wzięło udział łącznie ok. 15 tysięcy osób.

W 2004 Magnum namawiało do "7 Grzechów". Dla pożądliwych przygotowało limitowaną serię, w skład której wchodziło 7 nowych lodów: Zemsta, Pożądanie, Chciwość, Łakomstwo, Zazdrość, Lenistwo oraz Pycha. Kto dał się skusić ten wie, jak miło grzeszy się z Magnum. A zeszłego lata Magnum ukryło w pysznych, kremowych lodach czekoladową truflę. Powstał prawdziwy magnumowy rarytas, Magnum Intense - limitowana seria Magnum z zatopioną czekoladową truflą.

Desery Carte d'Or potrafią rozkochać w sobie od pierwszego... spróbowania. Ten deser zostawia się "na deser". Kuszą wysublimowanym smakiem, zaskoczą przenikającymi się warstwami, rozpieszczą słodkim sosem i dodatkami. Dla owocowych smakoszy polecamy sorbety Carte d'Or. Występują w trzech smakach: brzoskwiniowym, gruszkowym i jabłkowym. 40% sorbetu Carte d'Or stanowią soczyste owoce.

Tagi: algida, strategie firm, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz