Notowania

ferrero
23.07.2011 05:38

Co gryzie czekoladowe imperium twórców jajka-niespodzianki?

Gdyby nie oferta dla najmłodszych, udział procentowy Ferrero we włoskim rynku produktów robionych na bazie kakao zmalałby z 38 do 14 procent.

Podziel się
Dodaj komentarz
(A. Kniesel/GNU FDL/Wikipedia)

Ferrero jest jednym z przedsiębiorstw, które pilnie strzegą swoich danych finansowych, o recepturze wyrobów nie wspominając. To wyróżnia firmę spośród marek takich jak Nestle, które dbają o to, by być jak najbliżej klienta. Jednak już wkrótce włoska firma będzie musiała zmienić dotychczasową strategię.

Francesco Paolo Fulci, stojący od czerwca na czele Ferrero, ma powody do obaw. Z badań przeprowadzonych w sklepach na lotnisku w Rzymie wynika, że dorośli turyści chętniej wybierają konkurencyjne czekoladki Baci, niż wyroby Ferrero Rocher, podaje serwis economist.com.

Ferrero skupia się na innych klientach docelowych - dzieciach. To dla nich stworzono choćby batoniki Kinder Country, Kinder Brioss czy też Maxi King. Firma nie ustaje również w produkcji jednego z najpopularniejszych i najbardziej ekscytujących słodyczy na świecie - czekoladowego jajka z zabawką-niespodzianką, Kinder Surprise. Jednak gdyby nie oferta dla najmłodszych, udział procentowy Ferrero we włoskim rynku produktów robionych na bazie kakao zmalałby z 38 do 14 procent.

Dane te wyjaśniają, dlaczego firmie zależało na opublikowaniu kolejnego już wydania raportu o społecznej odpowiedzialności. Zawiera on między innymi informacje na temat bezpieczeństwa zabawek w Kinder Surprise oraz o składnikach użytych podczas produkcji wyrobów dla dzieci. Publikacja nie powstrzymała jednak amerykańskich urzędników, którzy zabronili importowania czekoladowych jajek z zabawkami, widząc w nich zagrożenie dla najmłodszych.

Raport jest jednym z niewielu dokumentów ujawniających informacje o Ferrero. Producent Nutelli obsesyjne dba o to, by żadne tajemnice przedsiębiorstwa nie wyszły poza mury firmy. Władza nad Ferrero pozostaje w rodzinie od początków istnienia koncernu. Tymczasem nie tylko globalny kolos Nestlé przedstawia światu własne dane. Transparentną strategią kieruje się na przykład inny włoski producent słodyczy, Giordano z Turynu. Być może to znak dla Ferrero, że nadszedł czas na wyzbycie się zbyt powściągliwego wizerunku.

Tagi: ferrero, wiadomości, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, najważniejsze, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz