Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
bz wbk
11.04.2011 12:32

Co klienci będą mieć z sojuszu BZ WBK z Polkomtelem?

Powinna powstać konkurencja dla bezstykowych kart płatniczych, czy możliwość szybkiego transferu środków - pisze dla Money.pl dr Adam Becht, ekspert sektora bankowego Capgemini.

Podziel się
Dodaj komentarz

Powinna powstać konkurencja dla bezstykowych kart płatniczych, możliwość szybkiego transferu środków lub korzystanie z usług telefonicznych w ciężar karty kredytowej - pisze specjalnie dla Money.pl dr Adam Becht, ekspert sektora bankowego Capgemini komentując nawiązanie współpracy Banku Zachodniego WBK z Polkomtelem.

Klientom sieci Plus zaoferowane zostanie specjalnie dedykowane konto osobistewzbogacone o mobilne rozwiązania finansowe, dostępne za pomocą telefonii komórkowej takie, jak eBanking - usługi bankowości elektronicznej, mBanking - bankowość mobilna oraz smsBanking - dokonywanie transakcji za pomocą sms.

Polkomtel ma doświadczenie we współpracy z bankami, ponieważ kilka lat temu stał się dostarczycielem platformy (Mobile Virtual Enabler MVNE) budując wspólnie z BRE, mBank mobile. Jak uczą poprzednie doświadczenia, traktowanie telefonu komórkowego jedynie jako kolejnego kanału dostępu lub banku jako kolejnego dostawcy usług telefonicznych nie sprawdza się.

Skuteczny alians musi oferować coś więcej niż wzajemne udostępnianie bazy klientów, powinien kreować nową jakość. Na przykład w wyniku współpracy powinna powstać konkurencja dla bezstykowych kart płatniczych, możliwość szybkiego transferu środków lub korzystanie z usług telefonicznych w ciężar karty kredytowej. Zatem innowacyjne produkty zaspokajające w nowy sposób potrzeby klientów lub kreujące nowe potrzeby są kluczem do sukcesu.

Od kilku lat zwraca się uwagę na możliwość bliskiej współpracy banków i telekomów. Istnieje kilka modeli takiej współpracy: operator telefoniczny dostarcza platformę transakcyjną, a usługi finansowe są definiowane przez bank lub instytucję finansową, telekom staję się w części instytucją finansową. Standard współpracy nie został jeszcze wypracowany ani w sferze prawnej ani w operacyjnej. Jak pokazują badania Capgemini rozwiązania "Bogu co boskie a cesarzowi co cesarskie" są najlepsze.

Kolejnym czynnikiem sukcesu jest koncentracja na kluczowych kompetencjach każdej ze stron aliansu i wspólna praca nad innowacjami technicznymi i organizacyjnymi. BZ WBK i Polkomtel przecierają nową ścieżkę współpracy powołując do realizacji projektu odrębną spółkę: Polkomtel Business Development, która może służyć do przeniesienia i podziału ryzyka.

Duże telekomy od dawna były w polu zainteresowania największych banków. Jak również sami operatorzy telefoniczni próbowali łączyć siły w celu wypracowania wspólnych rozwiązań płatniczych i finansowych. Jednak niepewność co do standardów rozwiązań i brak lidera ochłodziły tempo prac.

Pozycja telekomów w ostatnim czasie znacznie się wzmocniła. Operatorzy telefoniczni zaczynają wybierać pomiędzy ofertami różnych instytucji finansowych. Pozwala na to ich pozycja rynkowa, mierzona liczbą abonentów, a przede wszystkim konkurencja wśród banków zabiegających o względy dużych partnerów.

Dla banku celem aliansu jest wzrost sprzedaży, każdy potencjalny klient może oprócz rozwiązań realizowanych z operatorem telefonicznym, zainteresować się kartą kredytową lub dodatkowymi produktami oferowanymi przez bank - kontem osobistym, kredytem hipotecznym czy produktami inwestycyjnymi. Natomiast oferta dodatkowych usług finansowych wiążę silniej klienta z operatorem i prowadzi do wzrostu lojalności i powstania nowego źródła przychodów.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/152/t124568.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/telekomunikacja/artykul/szesciu;ostro;licytuje;w;batalii;o;plusa,171,0,786859.html) Sześciu ostro licytuje w batalii o Plusa Trzy fundusze i trzech inwestorów branżowych zostaje w grze o Polkomtela.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/6/t99078.jpg ) ] (http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/bz;wbk;w;ciagu;kilku;lat;zmieni;marke,142,0,787086.html) BZ WBK w ciągu kilku lat zmieni markę BZ WBK po zmianie właściciela spodziewa się, że w ciągu kilku lat dojdzie do jego rebrandingu - poinformował Mateusz Morawiecki, prezes banku.
Tagi: bz wbk, strategie firm, wiadomości, gospodarka, strategie, e-biznes, Eksperci dla Money.pl, case study, banki
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz