Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
marketing wirusowy
28.07.2006 12:07

Film, który zarobił 30 tysięcy dolarów!

W ciągu trzech tygodni obejrzało go ponad 5 milionów użytkowników. Zobacz przepis na szybki zysk w Internecie.

Podziel się
Dodaj komentarz

W ciągu trzech tygodni obejrzało go ponad 5 milionów użytkowników. Zobacz przepis na szybki zysk w Internecie.

Twórcy popularnego w internecie filmu video - z cukierkiem i fontannami dietetycznej Coli w roli głównej - zarobili dotychczas na reklamach niemal 30 000 dolarów.

Fritz Grobe i Stephen Voltz stworzyli skomplikowaną choreografię, podczas której dietetyczna Cola wytryskuje z puszek i butelek za każdym razem, gdy dostanie się do nich mentos. Do wykonania pokazu użyto 523 cukierki Mentos oraz 101 2-litrowych butelek Coca-Coli. Show, przypominające pokaz fontann w kasynie Ballagio w Las Vegas, szybko stało się hitem w sieci.

Według Revver'a, od 31 maja gdy film po raz pierwszy zamieszczono na stronie, został obejrzany ponad 5 mln razy, a Grobe i Voltz pojawili się zarówno w programie David'a Letterman'a jak i w show ,,Today" stacji NBC, aby ponownie odegrać swoje show z tryskającymi gejzerami dietetycznej Coli i Mentosem. Sława to jedno, a chłodna kalkulacja zysków - drugie.

Film można bejrzeć na stronie www.eepybird.com

Klip zamieszczony jest nie tylko na stronie Revver'a lecz również na stronie jego twórców, Eepybird.com i wielu innych, spośród których jednak tylko Revver pozwala swoim twórcom zarabiać na zamieszczonym filmie, umieszczając na końcu każdego filmu statyczną reklamę, która jest jednocześnie linkiem do strony reklamodawcy.

Steven Starr , dyrektor generalny firmy Revver, powiedział, że powierzchnia reklamowa została już wykupiona przez firmy takie jak Microsoft, Time Warner's, Warner Home Video i General Electric's Universal Picture.

Zaskakująco, głównym reklamodawcą jest obecnie Mentos. Jak powiedział Starr, Mentos zdecydował wykupić powierzchnię reklamową z wyprzedzeniem, gdyż firma przewidziała, że krótkie filmy będą doskonałą reklamą dla ich cukierków.

Dochód jest dzielony równo miedzy Revver'a i twórców. Nietrudno się domyślić, że im bardziej popularne będzie video, tym więcej dochodów przyniesie zarówno Revver'owi, jak i producentom.

,,Uwaga jaką skupiło nasze video w ostatnich tygodniach jest niesamowita" - powiedział Voltz, dodając, że Eepybird.com planuje skorzystać z Revver'a do zamieszczania innych filmów video w przyszłości.

Dla większości ludzi, którzy zamieszczają wyprodukowane przez siebie filmy video na stronach takich jak MySpace, YouTube czy Grouper, nagrodą jest świadomość, że miliony ludzi mogą obejrzeć ich klip. Mogą stać się sławni choćby tylko na kilka dni lub tygodni.

PRZECZYTAJ TAKŻE:_ _

Tagi: marketing wirusowy, strategie firm, manager, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz