Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
telefony komórkowe
10.10.2006 14:42

Fonebak - recykling telefonów

Recykling w elektronice ma nie tylko wymiar ekologiczny i biznesowy. Firma Fonebak odnawia telefony, umożliwiając tym samym biednym społeczeństwom łatwy dostęp do nowych technologii.

Podziel się
Dodaj komentarz

Fonebak, największa firma przerabiająca telefony zarabia na umiejętnym wykorzystaniu używanych komórek. Kolekcjonuje je, przerabia i sprzedaje dystrybutorom, którzy następnie zbywają je na rynkach Afryki, Ameryki Łacińskiej i w innych krajach.

Fonebak zbiera telefony z krajów takich jak, Wielka Brytania, Włochy, Francja i Holandia, następnie dostarcza je do fabryki w Rumunii, W Wielkiej Brytanii wymienia się 15 milionów telefonów rocznie, czyli 1 712 telefonów na godzinę lub jeden co dwie sekundy. gdzie są odnawiane lub rozkładane na części.

Vodafone, Orange oraz T-Mobile współpracują z Fonebak oferując klientom zniżki na używane modele. Firma pracuje nad około 400 modelami.

Odnawianie telefonów to przemysł, który rośnie bardzo szybko. „Możliwości są ogromne, również we wschodniej Europie ludzie zaczynają wymieniać telefony po dość krótkim czasie” – powiedziała w jednym z wywiadów prasowych Kathy Woodward, dyrektor naczelny Fonebak.

Większość odnawianych aparatów ma mniej niż 18 miesięcy, a wiele nawet mniej niż rok. Cena detaliczna odnowionego telefonu może być bardzo różna,Typowy Amerykanin kupuje nowy telefon co 18 miesięcy, Europejczyk co 15 miesięcy, a Japończyk co 9 miesięcy. w zależności od wieku i popularności. Cena jest zazwyczaj 50% mniejsza od początkowej, ale może być nawet niższa. Niektóre popularne telefony, jak nowe modele Nokii, które mają wytrzymała baterię, prawie nie tracą na wartości. Telefony, których Fonebak nie jest w stanie odnowić, są rozkładane na części i przetwarzane.

Biznes, nie dość, że rentowny obecnie, to i perspektywy są obiecujące. W krajach słabo rozwiniętych to, co u nas jest już przestarzałe, wchodzi na rynek, zaspokajając zapotrzebowanie przy maksymalnym wykorzystaniu jego możliwości. Tak jest choćby w Afryce, gdzie jest zasięg telefoniczny, ale brakuje elektryczności, z czego wynika niskie zapotrzebowanie na telefony wyposażone w kolorowy wyświetlacz i inne funkcje, które czerpią wiele energii.

Tagi: telefony komórkowe, strategie firm, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz