Notowania

cadbury
05.08.2011 15:58

Gigant się dzieli. Nie będzie sprzedawał mięsa obok czekolady

Po latach fuzji i przejęć Kraft Foods zdecydował się na najważniejszy ruch - podział na dwie spółki.

Podziel się
Dodaj komentarz
(comedy_nose/CC/Flickr)

Koncern zakłada, że nowe przedsiębiorstwa powstaną do końca 2012 roku. Pierwsza skupi, dostępne w obecnym portfolio koncernu, marki serów, mięs i makaronów. Druga natomiast pozostanie w segmencie przekąsek z markami, jak: Oreo, Cadbury czy Alpen Gold.

Przekształcenie uzasadniane jest umożliwieniem wyboru akcjonariuszom. Pomiędzy inwestycją w szybko rozwijający się rynek przekąsek warty 32 miliardów, a cieszącą się sporymi zyskami, mimo niższego wzrostu, branżą spożywczą, wartą 16 miliardów. Podział umożliwi też wdrożenie odrębnych strategii biznesowych. Podczas gdy segment przekąsek może kontynuować swoją ekspansję na rynkach wschodzących, spin-off spożywczy skupi się na umacnianiu pozycji.

Zeszłoroczne przejęcie producenta słodyczy, Cadbury za 19 miliardów dolarów, pozwoliło Kraft Foods konkurować z potęgami, jak Nestlé i PepsiCo. Obecnie firma jest liderem rynku przekąsek na świecie, a jej produkty dostępne są w około 170 krajach. Do portfolio Kraft należą takie marki jak: Cadbury, Jacobs, Kraft, LU, Maxwell House, Milka, Oreo czy Philadelphia.

Czytaj w Money.pl
Gigant tytoniowy kontra rząd Australii Philip Morris pozwał rząd w Sydney. Nie chce sprzedawać papierosów w identycznych opakowaniach, z drastycznymi zdjęciami.
Spożywczy gigant zapłaci megapodatek? Hindusi zastanawiają się, czy Kraft Foods nie powinien zapłacić za przejęcie indyjskich aktywów Cadbury.
Tagi: cadbury, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz