Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Groupon pod kreską. To nie będzie udany debiut

Z powodu wątpliwości nadzoru giełdowego, serwis musiał zredukować dane o osiąganych obrotach praktycznie o połowę.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Nyul/Dreamstime)

Oczekiwany z dużym napięciem giełdowy debiut serwisu zakupów grupowych Groupon ma być rzekomo *znacznie mniejszy niż wstępnie zakładano.* Pierwotnie *portal* liczył na *kapitalizację rzędu 20 miliardów dolarów*.

Specjalista od kuponów rabatowych chce wprowadzić na giełdę mniej niż dziesięć procent swoich akcji, spodziewając się wyceny rzędu 12,5 mld dolarów (prawie 9,1 mld euro) - napisał _ Wall Street Journal _.

Groupon chce przy tym zarobić od 500 do 700 mln dolarów. Poprzednie szacunki wartości giełdowej przedsiębiorstwa internetowego oscylowały w okolicach 20 mld dolarów. Jednak stosunkowo szybko stało się jasne, że z powodu aktualnych zawirowań giełdowych i wewnętrznych problemów firmy jest to wynik nie do osiągnięcia.

Groupon oferuje kupony rabatowe na określoną kwotę lub usługę o wyznaczonej cenie do wykorzystania w określonych dniach u konkretnego partnera. Transakcja dochodzi do skutku, jeżeli kupony nabędzie odpowiednia grupa zainteresowanych ofertą. Groupon otrzymuje zazwyczaj prowizję w wysokości połowy wartości kuponu rabatowego.

Z powodu wątpliwości nadzoru giełdowego Groupon musiał niedawno zredukować swoje dane o osiąganych obrotach praktycznie o połowę - teraz księgowana jest już tylko prowizja, a nie cała wartość kuponu rabatowego. Ponadto pojawiły się zasadnicze wątpliwości co do modelu biznesowego firmy. Mimo rosnących obrotów Groupon nie może wyjść ponad kreskę, ponieważ pozyskiwanie nowych klientów jest kosztowne. Ponadto Groupon zatrudnia całą armię pracowników zagranicznych, których zadaniem jest prowadzenie akwizycji wśród firm.

Tagi: zakupy w internecie, groupon, strategie firm, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, strategie, czołówki, case study
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz