Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
single
14.06.2006 09:55

Kokosy na połówkach pomarańczy

Założycielki Klubu dla Singli nie odkryły Ameryki. Zauważyły jednak, że jest w Polsce grupa docelowa, której nie wykorzystali dotąd inni przedsiębiorcy. I nic dziwnego, że postanowiły na tym zarobić. Zadeklarowanych singli w Polsce jest już około 5 milionów.

Podziel się
Dodaj komentarz

Założycielki Klubu dla Singli nie odkryły Ameryki. Zauważyły jednak, że jest w Polsce grupa docelowa, której nie wykorzystali dotąd inni przedsiębiorcy. I nic dziwnego, że postanowiły na tym zarobić. Zadeklarowanych singli w Polsce jest już około 5 milionów.

Kiedy spotykają się dwie, młode i przedsiębiorcze kobiety, to rozmowy szybko z jałowych plotek przechodzą na tematy biznesowe. Tak było i tym razem. Zaczęło się od tego, że samotnym trzydziestolatkom jest trudno znaleźć drugą połówkę. Do wyboru jest bezimienny Internet albo bezwzględne biuro matrymonialne. Wirtualne randki to jednak zabawa dla nastolatków, a casting u swatki też nie rokuje najlepiej. Odkryły niszę na rynku i niemal w jednej chwili pomyślały o tym samym.

Kasia Adamowicz, dotąd właścicielka agencji marketingowej oraz Athina Theodosjadu, specjalistka public relations postanowiły założyć prawdziwy klub dla singli, miejsce, w którym spotykać się będą ci, którzy wybrali życie w pojedynkę, ale niekoniecznie lubią samotność. - Najbardziej zależało nam na tym, żeby nasi klienci czuli się naturalnie, nie byli do niczego zobligowani, a po prostu miło spędzali czas w zróżnicowanym towarzystwie – mówi Kasia Adamowicz, założycielka i współwłaścicielka Klubu dla singli Połówki Pomarańczy.

Hasło przewodnie przedsięwzięcia brzmi: _ Realni _ _ ludzie, realne miejsca, realne spotkania _, mimo tego, że komunikacja z klubem odbywa się drogą internetową. Na stronie klubu znajdują się wszelkie aktualne informacje na temat jego funkcjonowania oraz galerie zdjęć z imprez i prezentowane są współpracujące firmy oraz miejsca przyjazne. Takich miejsc – kawiarni, klubów, restauracji oraz salonów piękności – jest już we Wrocławiu ponad 50. Średnio raz na dwa tygodnie w jednym z nich spotykają się klubowicze na zamkniętej imprezie. - Zrezygnowałyśmy z pomysłu na własny lokal, ponieważ nie chciałyśmy, żeby nasi goście czuli się wyalienowani, a spotykanie się za każdym razie w tym samym miejscu o charakterze getta prędzej czy później znudziłoby się – mówi Kasia Adamowicz.

- Zależało nam, żeby klub miał charakter ekskluzywny. Z dużą starannością wybierałyśmy kolejne miejsca przyjazne - mówi Kasia Adamowicz.

Na początek działalności potrzebne były pieniądze. - Największe na projekt i wykonanie profesjonalnej strony internetowej. To koszt rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Sporo pieniędzy pochłonęła też poligrafia: ulotki i plakaty pojawiły się w wielu miejscach we Wrocławiu i natychmiast wzbudziły ogromne zainteresowanie. - podkreśla Kasia Adamowicz. Dalej zadziałał tzw. marketing szeptany. Znajomi między sobą roznosili plotkę o nowej inicjatywie.

Niewątpliwie ten pionierski na polskim rynku biznes jest również ważnym zjawiskiem socjologicznym. Jedno, co może zastanawiać to rentowność tego przedsięwzięcia. Klub Singla Połówki Pomarańczy działa od roku we Wrocławiu i zdążył już przyciągnąć do siebie ponad 3 000 osób, z czego około 400 to warszawiacy. Każda z tych osób kupuje kartę: kwartalną za 300 złotych lub półroczną za 550. Tylko za jej okazaniem można wziąć udział w klubowych imprezach. Dodatkowo, za uczestnictwo trzeba zapłacić jednorazową kwotę – zwykle nie wyższą niż kilkadziesiąt złotych.

Klub Singla "Polówki Pomarańczy" po sukcesie odniesionym we Wrocławiu z początkiem czerwca rozpoczyna działalność w Warszawie. Pierwsza Pomarańczowa impreza odbędzie się 30. czerwca w klubie Iguana Lounge. Strategia rozwoju, przyjęta na ten rok jest optymistyczna: wkrótce Klub rozpocznie działalność w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Katowicach. Scenariusz szybkiego rozwoju może się sprawdzić. Tak się też stało w innych krajach.

Na świecie rynek produktów i usług skierowanych wyłącznie dla singli działa już od dawna. Jednym z wykładników udanego biznesu jest bowiem dokładne określenie potrzeb określonej grupy docelowej (target). A ci klienci są wyjątkowo lubiani przez producentów i handlowców. Wiedzą, czego chcą i nie żałują na to pieniędzy. Są spełnieni zawodowo, bo właśnie karierze poświęcili zaniedbania w życiu towarzyskim. Dobrze zarabiają. Mają wysokie wymagania w stosunku do siebie i innych, dlatego najchętniej korzystają z ofert przygotowanych specjalnie z myślą o nich.

Za granicą samotni mogą kupić mieszkanie zaprojektowane z myślą o nich, zamówić wczasy „w pojedynkę” czy wybrać się na zajęcia sportowe, na które nie trzeba przyprowadzać partnera. Jak grzyby po deszczu powstają też sklepy, w których daremnie szukać produktów w familijnych opakowaniach…

W USA istnieje nawet Amerykańskie Stowarzyszenie Singli, które zoragznizowało kampanię na rzecz reprezentowania osób samotnych w świecie polityki. We Włoszech powstała w zeszłym roku specjalna Szkoła Przetrwania dla Singli. Na Zachodzie korzystają z usług biur podróży korzysta o blisko 40 proc. więcej samotnych mężczyźn, niż par, a na życie wydają średnio o 500 euro więcej. 53 proc. wszystkich transakcji dokonywanych za pomocą kart kredytowych dokonują single.

Eurostat podaje, że w Europie jest 160 mln osób, które jeszcze nie znalazły swojej drugiej połówki, natomiast polskich pojedynczych w wieku 25-40 lat jest prawie 5 mln. Do 2030 r. liczba wzrośnie jeszcze o 2 mln. Wzrosną też zyski tych, którzy postanowili już dziś zainwestować w tę grupę klientów.

Klub Singla Połówki Pomarańczy to pierwszy w Polsce klub towarzyski dla ludzi młodych, aktywnych i żyjących w pojedynkę, którzy poszukują nowych kontaktów w gronie osób podobnych do siebie. Siedzibą Klubu jest strona www oraz systematycznie rozbudowywana sieć "miejsc przyjaznych", w których Klubowicze spotykają się w czasie "pomarańczowych godzin", a posiadacze kart klubowych w każdym z tych miejsc korzystają ze specjalnych przywilejów.

Przynależność do Klubu wiąże się z koniecznością wykupienia karty klubowej. Jej posiadacze są objęci ubezpieczeniem NNW na kwotę 40 000 zł, assistance oraz ubezpieczeniem kosztów leczenia za granicą, do wartości 30 000 euro. Cena karty na kwartał wynosi 300 zł, na pół roku - 550 złotych. Karty klubowe można już zamawiać na stronie _ www.polowki.pl _, podobnie jak wejściówki na pierwszą imprezę.

Tagi: single, strategie firm, manager, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz