Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
strategie firm
05.01.2006 16:03

Mc Donald's - sukces tkwi w HR firmy

Choć nie każdy lubi zawinięte w cienki papier hamburgery i zimną Coca-Colę, wszyscy znają restaurację, która serwuje takie przysmaki jako danie główne. Od wielu lat McDonald's stara się wygrawerować w świadomości swoich klientów wizerunek ulubionego, nowoczesnego i przyjaznego miejsca.

Podziel się
Dodaj komentarz

Choć nie każdy lubi zawinięte w cienki papier hamburgery i zimną Coca-Colę, wszyscy znają restaurację, która serwuje takie przysmaki jako danie główne. Od wielu lat McDonald's stara się wygrawerować w świadomości swoich klientów wizerunek ulubionego, nowoczesnego i przyjaznego miejsca. Stratedzy podkreślają, że szczególnie zadbano o odpowiednio wyszkolony i dobrany personel.

McDonald's to bez wątpienia najszybciej rozwijająca się i największa sieć barów szybkiej obsługi na świecie. Większość barów należy bezpośrednio do firmy, tylko niektóre działają na zasadzie franczyzy. Średnio w każdym barze pracuje ok. 60 osób, które zajmują się obsługą klientów i przygotowywaniem posiłków.

Każda restauracja jest zorganizowana tak, jakby była niezależną firmą. Ma swojego kierownika, menedżera, szkoleniowca i specjalistę ds. kadr (human resources). McDonald's rekrutuje ze szczególną starannością, ponieważ jest biznesem, który opiera się przede wszystkim na obsłudze klienta. Każde stanowisko posiada rzetelnie opracowaną specyfikację obowiązków i wymagań.

60% zatrudnionych to osoby w wieku około 20 lat i dla większości z nich to pierwsza praca. Menedżerowie wybierani są w bardziej skomplikowanym procesie rekrutacji. Rozpoczyna się on w Internecie, gdzie kandydat musi wypełnić test psychometryczny. Tu też zaczyna on gromadzić punkty za wykonanie zadania. Następnie proponuje się mu 2-dniowy staż w restauracji (tzw. On Job Experience). Wszystkich, którzy pomyślnie przebrną przez ten etap, zaprasza się na rozstrzygającą rozmowę kwalifikacyjną.

Filozofia według McDonald's zakłada, że sukces firmy tworzą ludzie w niej zatrudnieni. Ich „wysoka jakość" gwarantuje wysoką jakość produktów i utrzymanie dobrej reputacji firmy. Każdy pracownik, zakładając specjalny kelnerski mundur, bierze więc na siebie odpowiedzialność za zadowolenie klienta i jego sympatię wobec marki.

Tagi: strategie firm, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz