Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
serwisy
19.04.2010 16:22

McDonald's ma dyrektora od serwisów społecznościowych

E-marketing staje się coraz popularniejszą formą reklamy marki.

Podziel się
Dodaj komentarz
(cloneofsnake/CC/Flickr)

Rick Wion - tak nazywa się nowy szef odpowiedzialny za budowanie wizerunku marki na serwisach społecznościowych. Nowy dyrektor postawił sobie trzy cele: wykorzystanie serwisów społecznościowych do reklamy, szukanie i rozwiązywanie problemów klientów oraz kuszenie blogerów do współpracy.

Wion od 2006 roku zajmuje się budowaniem marki McDonalds w sieci. Oficjalna nominacja tylko potwierdza jego praktyczne stanowisko - pisze serwis adage.com. To właśnie on stworzył specjalna grupę, która opracowała strategię koncernu w sieci. Awans na dyrektora podkreśla jednak wagę,jaką przykłada do działań w sieci McDonald's. Kolejne firmy dostrzegają ogromny potencjał sieci, a szczególnie takich serwisów jak Facebook.* *

Według ekspertów agencji PR-owej Praktycy.com, niewątpliwie najgorętszym trendem pierwszego kwartału 2010 r. były właśnie serwisy społecznościowe. Twierdzą oni, że zwiastunem zmian była konferencja FacebookNow, a przykłademlutowa debata premiera z internautami na łamach kilku serwisów społecznościowych.

Praktycy.com przekonują, że naturalnie największe zainteresowanie e-PR-em wykazują firmy z nowatorskich i zaawansowanych technologicznie sektorów. Kolejną grupą są duże, międzynarodowe koncerny, szczególnie oferujące tzw. dobra szybko zbywalne. Ważną grupą są również sklepy interentowe. Są to głównie niewielkie firmy, ale w ich przypadku sam e-PR jest zupełnie wystarczający. Wachlarz działań jest bardzo szeroki.

Jak firmy poprawiają swój wizerunek w internecie
Czytanie komentarzy na forach i serwisach społecznościowych 34 proc.
Prowadzenie strony internetowej na serwisach społecznościowych 33 proc.
Doraźny kontakt z osobami piszącymi o marce na mikroblogu 25 proc.
Stałe kontakty z blogerami piszącymi o produktach 22 proc.
Prowadzenie firmowego bloga 21 proc.
Tworzenie firmowych filmów wideo 16 proc.
Reklamy behawioralne i kontekstowe 13 proc.
Sponsorowanie serwisów np. do pobierania plików 12 proc.
Tworzenie grup na serwisach społecznościowych 11 proc.
Sponsorowanie blogów 11 proc.
Dołączanie do znajomych na serwisach społecznościowych 10 proc.

Źródło: Lightspeed Research „Global Web Index", 2010 r.

Jak widać w powyższym zestawieniu wyników, serwisy społecznościowe zostały wyjątkowo szybko zaprzęgnięte do działań wizerunkowych. Piotr Krawiec, dyrektor zarządzający agencji Praktycy.com, podkreśla, że _ Najważniejszym wyzwaniem jest zainteresowanie internautów firmowym profilem. Można wyróżnić kilka argumentów, które przemawiają do internautów: treści rozrywkowe, ekskluzywne informacje, porady specjalistów lub po prostu gadżety. _

Na takie kuszenie zdecydowała się firma Apple na Facebooku. Osoba, która zaprosiła najwięcej swoich znajomych na firmowe konto firmy, dostawała najnowszego Mac Booka Air. Efekt był natychmiastowy – w ciągu kilku dni profil zdobył ponad 100 tys. użytkowników. Polskim przykładem jest działalność serwisu Fotka.pl. Jego użytkownicy, po dołączeniu do klanu Umbro mogli ściągać dzwonki, tapety i muzykę.
Pomysł _ kupiło _ ponad 66 tys. internautów.

ZOBACZ TAKŻE:

Tagi: serwisy, społecznościowe, reklama, wizerunek, internet, wiadomości, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz