Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
nivea
05.01.2006 15:34

Nivea - umiarkowana globalizacja

Beiersdorf to firma znana przede wszystkim jako producent najpopularniejszego kremu na świecie. Mówi się, że jest to jedna z niewielu marek, której popularność niezmiennie od prawie stu lat rośnie. Jest to rezultat doskonale opracowanej strategii i uważnego zarządzania realizacją przyjętego projektu.

Podziel się
Dodaj komentarz

Krem Nivea powstał w 1911 roku jako pierwszy, nowoczesny środek do pielęgnacji twarzy. Biały specyfik zapakowano w charakterysytczne w biało-niebieskie, metalowe pudełko, które do dziś jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych opakowań na świecie. Szacuje się, że kremu na całym świecie regularnie używa ponad bilion osób w co najmniej 150 krajach. Świetnie opracowana komunikacja marketingowa oraz spójna, acz zależna od lokalnych rynków strategia i uniwersalna nazwa sprawiają, że marka przez wielu uznawana jest za tzw. „krajową".
Nazwa firmy pochodzi od nazwiska założyciela, niemieckiego farmaceuty Paula C Beiersdorfa, a nazwę marki wymyślono na kanwie łacińskiego określenia nivius, które oznacza śnieżnobiały.
Portfolio firmy regularnie powiększa się o kolejne produkty. W latach osiemdziesiątych Beiersdorf wprowadził pierwsze kosmetyki do opalania, mydło i płyny do kąpieli. W latach 1991-1993 zaproponował klientom rewolucyjne kremy przeciwzmarszczkowe z serii Anti-Age, a w 1998 zaproponował specyfiki pielęgnacyjne również dla mężczyzn.

Plan regularnego rozwoju marki i wzrostu potęgi firmy opiera się na ciągłym inwestowaniu wewnątrz firmy (ang. _ organic growth _). Do naturalnego wzrostu prowadzą trzy drogi i Nivea „poznała" wszystkie z nich:

1. Regularnie wprowadza zupełnie nowe kategorie produktów wzmacniając tym samym pozycję marki na rynku.
2. Dba o sprawną dystrybucję produktów do wielu krajów. Obecnie Nivea zabiega o zaufanie rosnącej grupy klientów w Chinach.
3. Poszerza ciągle udział marki w rynku. Stabilizacja może uśmiercić nawet najlepszą markę.

Zaplecze badawcze marki zapewnia ciągłą aktualizację wiedzy na temat konsumentów, ich potrzeb, zmieniających się przyzwyczajeń i zachowań. Dzięki rzetelnym badaniom Beiersdorf nie boi się innowacji i bez ryzyka wprowadza na rynek zupełnie nowe produkty. Dzięki pionierskiej pozycji marki w swej branży, konsumenci lepiej ją zapamiętują, ufają jej i uznają za punkt odniesienia dla innych marek.

Innowacyjne są również formy i miejsca reklamy oraz techniki komunikacji marketingowej. A wszystko to za sprawą uważnej obserwacji konsumenckiego świata. W ostatnich latach Nivea zainwestowała nie tylko w udoskonalanie produktów, ale również w nowe kanały komunikacji reklamowej. Leciwa marka pojawia się często w Internecie i lifestyle'owych czasopismach dla młodzieży. Organizuje eventy, które stają się okazją do promocji nowych pomadek ochronnych.

Sukces w wykonaniu Nivea polega na połączeniu różnych strategii. Marka ta od prawie stu lat regularnie i bardzo spokojnie ewoluuje od czasu do czasu inwestując w rewolucyjne rozwiązania. Nivea sprzedaje się w ponad stu krajach świata i przynosi 2,7 mld euro obrotów.

Tagi: nivea, case study, strategie firm, manager, strategie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz