Notowania

Przejdź na
madonna
29.02.2012 06:33

Prawa autorskie Madonny. "Material girl" nie jej?

Piosenkarka straciła bowiem prawa do czegoś, co wydaje się jej naturalną własnością.

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)

Madonna ma pomysł na nowy interes, ale okazuje się, że błąd, który popełniła piętnaście lat temu może jej plany pokrzyżować. Piosenkarka straciła bowiem prawa do czegoś, co wydaje się jej naturalną własnością.

Material Girl to tytuł piosenki napisanej przez Petera Browna i Roberta Ransa dla amerykańskiej piosenkarki Madonny. Wokalistka umieściła ja w albumie Like a Virgin w roku 1984 i wszyscy zapewne pamiętają teledysk inspirowany klipem Diamonds Are a Girl's Best Friend Marilyn Monroe.

Madonna wraz z córką Lourdes, chcąc wykorzystać popularność piosenki Material Girl, powzięły zamiar, by wprowadzić na rynek ciuchy dla fanek stylu lat 80. Całość miała być zrealizowana we współpracy ze słynnym amerykańskim Domem Towarowym Macy's. Linia ubrań nawiązuje do pierwszych kreacji i stylu Madonny - skóra, metalowe ćwieki, koronki i kokardy na krótkich spódniczkach. Do tego charakterystyczna biżuteria. Swoisty retrobrandig. Dodatkowo kolekcja ma mieć super atrakcyjne ceny - mają się one wahać między 12, a 40 dolarami. Czyli bardzo tanio i bardzo popularnie. Linia ubrań kierowana jest z myślą o rówieśniczkach córki Madonny, ale ma też zawierać ofertę dla dzieci.

Problem polega na tym, że LA Triumph - producent odzieży z Cerritos w Kalifornii - od 1997 roku sprzedaje młodzieżową linię ubrań Material Girl. Co więcej, ma zarejestrowany na taką markę znak towarowy. Okazało się, że Madonna piętnaście lat temu nie zareagowała na taką inspirację jej twórczością. Prawdopodobnie wtedy nie planowała inwestycji w Material Girl Brand. Pikanterii dodaje fakt, że Madonna próbowała znak zarejestrować w roku 2009, ale U.S. Patent and Trademark Office aplikacje odrzucił.

Oczywiście piosenkarka i jej firma Material Girl Brand chcą walczyć o prawa do marki. Celem skierowanego do sądu pozwu jest unieważnienie znaku towarowego zarejestrowanego na rzecz LA Triumph. Sprawa znalazła się na wokandzie sądu federalnego w Kalifornii. Gwiazda popu używa argumentów nawiązujących do historii swojej twórczości. Według niej marka powstała wraz z pojawieniem się na rynku muzycznym piosenki pod takim tytułem.

Czytaj więcej [ ( http://static1.iwoman.pl/i/art/81/h34897.jpg ) ] (http://www.iwoman.pl/trendy/moda/madonna;wyznala;kogo;uwielbia;za;styl,100,0,990052.html) *Madonna wyznała kogo uwielbia za styl * Słynna z odważnych kreacji i biustonosza ze stożkowatymi miseczkami piosenkarka wyraziła niedawno podziw dla księżnej Cambridge i jej wyważonego smaku w kwestii ubioru. Madonna twierdzi, że to ona jest _ material girl _ i jej wizerunek jest tożsamy z nazwą. Nie przekonało to sądu. Według sędziego, śpiewanie piosenki nie tworzy marki. Sąd odrzucił także argument, że sprzedaż albumu na poziomie 85 milionów dolarów tworzy markę, bo liczba sprzedanych płyt nie jest bezpośrednio powiązana z ubraniami, o których markę toczy się spór. Co prawda sprawa może mieć ciąg dalszy, ale do zakończenia sporu LA Triumph może skutecznie blokować pomysł na nowy biznes Madonny.

Według magazynu Rolling Stone, Madonna jest _ jednym z największych artystów popowych w historii _. Wielokrotnie zapisała się w Księdze rekordów Guinnessa. Zdobyła tytuł najbardziej dochodowej artystki żeńskiej. Przez całą karierę, Madonna znana była ze zmian wizerunku, co mogło mieć pływ na wyrok sądu w Kalifornii. Nie zawsze występowała jako _ material girl _ przy wydawaniu i promowaniu nowych albumów. Dzięki takim metamorfozom uzyskała przydomek królowej reinwencji, czyli powrotów po okresie zapomnienia.

W wypadku kolekcji młodzieżowych ciuchów, reinwencja jest nader widoczna. Madonna w pierwszej dekadzie swojej kariery zarobiła aż 1,2 miliarda dolarów. Problem z Material Girl Brand jest zapewne bardziej problemem ambicjonalnym, niż biznesowym. Nazwa ta może kosztować supergwiazdę sporo milionów, ale i stać się drobniutką rysą na wizerunku businesswoman, odnoszącej dotychczas same sukcesy.

Marka - jak ją tworzyć, jak wymyślać Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

Czytaj więcej o życiu Madonny
Madonna otworzy szkoły dla sierot w Afryce Gwiazda, która sama wychowuje dwoje dzieci z Afryki Południowej, chce aby połowa z planowanej liczby uczniów stanowiły dziewczynki.
Madonna stworzy własną markę perfum Będą się nazywały Truth Or Dare. Kiedy je kupimy?
Madonna wygwizdana za film Chodzi o W.E., produkcję poświęconą historii króla Edwarda XVIII i Wallis Simpson.
Tagi: madonna, material girl, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, czołówki, case study
Źródło:
Codes
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz