Notowania

Specjalna oferta w KLM. Możesz wybrać nawet imię współpasażera

Podczas rezerwacji lotu, można wybrać między Nickiem z San Francisco a Burakiem ze Stambułu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Reporter)

Można wybrać nie tylko miejsce, na którym chcesz siedzieć w samolocie, ale nawet osobę, obok której chcesz spędzić lot. Takie możliwości daje nowa oferta linii lotniczych KLM. Wystarczy skorzystać z serwisów społecznościowych. Tak to wygląda w praktyce.

_ - Cześć Nick _- mówię do mężczyzny zajmującego właśnie miejsce przy oknie. _ - Znamy się? _ - pyta zdziwiony. Cóż, przynajmniej wirtualnie. _ - Jesteś z programu Social Seating, prawda? _ - pytam konspiracyjnym tonem. Nick przytakuje. Podobnie jak ja, Nick skorzystał z opcji _ Meet & Seat _, nowej oferty linii lotniczych KLM, która pozwala pasażerom wybrać osobę, obok której chcielibyśmy siedzieć podczas lotu.

Rezerwując online miejsce w samolocie wystarczy kliknąć przycisk _ Meet & Seat _, a następnie zalogować się na Facebooku lub LinkedIn. Na ekranie pojawia się przegląd miejsc w samolocie i Facebookowy profil użytkownika.

Przy niektórych zarezerwowanych miejscach wyświetlają się już zdjęcia profilowe innych użytkowników serwisu społecznościowego. Podczas rezerwacji lotu z Amsterdamu do San Francisco można było wybierać nie tylko pomiędzy miejscem przy przejściu a oknem, posiłkiem wegańskim a wegetariańskim - ale także pomiędzy Nickiem z San Francisco oraz Burakiem ze Stambułu w Turcji. W czasie lotu powrotnego można było usiąść obok Ziyanga z Chin lub Anthonyego z Holandii.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/161/m214433.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/mediarecovery;-;informatycy;na;tropie;przestepcow,158,0,1080734.html) *Zobacz, komu płaci polska prokuratura * _ Wiele zleceń pochodzi od organów ścigania, a nie od firm. _ Nick, teraz na fotelu obok mnie, wyjaśnił, że faktycznie skorzystał z oferty _ Meet & Seat _, ale zupełnie o tym zapomniał. Nie przypomina sobie także moich wiadomości mailowych z zapytaniem, czy mógłby polecić jakieś ciekawe miejsca do zwiedzania w San Francisco. Nickowi powoli rozwiązuje się język. Poleca odwiedzić Museum of Modern Art, wyjaśnia drogę do mojego hotelu i opowiada o swoim start-upie, nad którym pracuje. Pierwsze trzy godziny lotu mijają błyskawicznie, później Nick ma ochotę obejrzeć wyświetlany film.

Funkcja Social Seating jest dostępna na 90 dni przed datą wylotu, wygasa jednak 48 godzin przed samym lotem. Jeżeli ktoś jest przyzwyczajony do dokonywania odprawy online na 24 godziny przed odlotem, nie będzie miał już okazji skorzystać z programu _ Meet & Seat _. Według KLM, od czasu uruchomienia usługi w lutym bieżącego roku, z usługi skorzystało około 1700 osób. Oferta obejmuje obecnie 34 trasy długodystansowe - szansa na trafienie podczas lotu innych użytkowników Social Seating nie jest zatem zbyt duża.

W drodze powrotnej siadam obok Ziyanga z Chin. Na swoim profilu Facebook umieścił wiele zdjęć: na plaży, przy Diabelskim Młynie. Krótko przed lotem powrotnym Ziyang odpowiedział na mojego maila. Wybiera się na mistrzostwa świata w snookera, które odbywają się w Manchesterze.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/130/m214146.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/cyrk;korona;biznes;bez;sentymentow,217,0,1075161.html) *1000 euro za jeden dzień pracy? To możliwe * Tyle zarabiają najlepsi artyści cyrkowi. Tuż przed odlotem rozczarowanie. Ziyang zmienił rezerwację na lot w klasie biznesowej. Pasażerowie z klasy ekonomicznej nie mogą się tam rozsiadać. Nie zmienia tego nawet skorzystanie z oferty Social Seating. Nieco aspołeczne zachowanie! Jednak chwilę przed odlotem Ziyang spotka się ze mną na kawę, wyjaśnia reguły snookera i daje mi wskazówki, dla osób regularnie podróżujących samolotem.

Czas oczekiwania przed wejściem na pokład zleciał więc szybko. Ziyang uważa, że byłoby wspaniale, gdyby KLM wprowadził komputerowe dobieranie siedzących obok siebie osób według danych z profili na Facebooku.

Zanim przejdę do klasy ekonomicznej, Ziyang wyciąga aparat i prosi jednego z pasażerów o zrobienie nam zdjęcia. Dzień później umieszcza je na mojej tablicy na Facebooku. Co pomyślą moi znajomi? Ja z chińskim fanem snookera na tle samolotu KLM na lotnisku w San Francisco!

Czytaj więcej w Money.pl
Facebook testuje kontrowersyjną usługę Badania pokazują, że zwykłą zmianę statusu na facebookowym profilu widzi jedynie 12 procent znajomych z portalu. Przycisk Highlight ma umożliwić ustalenie wyższego priorytetu wiadomości, tak żeby jak najwięcej znajomych widziało dany komunikat.
Uwaga! Rośnie nowa bańka internetowa Dave Morin stworzył serwis Path pozwalający dzielić się zdjęciami. Firm, które chcą powtórzyć sukces Facebooka, jest jednak znacznie więcej.
Debiut Facebooka zrobi z nich miliarderów Na IPO serwisu zarobi nie tylko Mark Zuckerberg. Miliarderem zostanie m.in. jego kolega z akademika. Są też wielcy przegrani.
Tagi: linie lotnicze, klm, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, marketing i sprzedaż, czołówki, marketing i zarządzanie, case study
Źródło:
Die Zeit
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz