Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Starbucks wart więcej niż Lufthansa i Adidas

Starbucks wart więcej niż Lufthansa i Adidas

Fot. MissTurner/CC/Flickr

Pierwsza kawiarnia Starbucks pojawiła się przed 40 laty. W dniu jubileuszu szef firmy Howard Schultz prezentuje nową strategię: w przyszłości koncern ma być kojarzony z czymś więcej niż kawą. Chce urosnąć do rangi giganta dóbr konsumpcyjnych.

Powodem dla którego Howard Schultz wrócił do firmy był między innymi zapach spalonego sera. Przenikliwa woń oferowanych przez Starbucks kanapek niszczy atmosferę kawiarni, która była kiedyś wizytówką sieci. Firma rozwijała się jednak zbyt szybko. - Zapomniano przy tym o jakości - przyznaje Schultz, który postanowił znów wziąć sprawy w swoje ręce.

Po ośmiu latach przerwy, na początku 2008 roku, stanął ponownie na czele Starbucks, aby wyprowadzić z kryzysu największą sieć kawiarni na świecie. Dzisiaj, dokładnie 40 lat od otwarcia w Seattle pierwszego lokalu Starbucks, współtworzony przez Schultza koncern odnosi największe sukcesy w swojej historii.

Rok 2010 był dla Starbucks rekordowy. Marża operacyjna wyniosła 17,4 procent i była dwa razy wyższa, niż w roku 2008. Na giełdzie koncern jest obecnie wart więcej niż Lufthansa czy Adidas. Jednak Schultzowi to nie wystarcza.

Charyzmatyczny menedżer z chce z sieci kawiarni Starbucks stworzyć koncern dóbr konsumpcyjnych. W supermarketach, poza kawą, mają się pojawić w przyszłości także batoniki musli, snaki oraz napoje fitness, a wszystko to pod marką Starbucks. - Pracujemy nad strategią health i wellness, którą przedstawimy we właściwym czasie - zapowiada Schultz.

Najbardziej nielubiane firmy w USA
Schultz zmienił także znak rozpoznawczy firmy. Z zielonego logo z charakterystyczną syreną zniknął napis Starbucks Coffee, bo dziś Starbucks ma symbolizować coś więcej, niż tylko kawę.

- Będziemy pierwszym przedsiębiorstwem operującym w obu kanałach - mówi z entuzjazmem Schultz. Ani Coca Coli ani Pepsi nie udało się dotychczas odnieść sukcesu, zarówno z własnymi filiami jak i w supermarketach. A markę Starbucks klienci mają dostać nie tylko w prawie 17 tys. kawiarni.

Szef koncernu zapowiedział już pierwsze działania. Na początku marca Starbucks rozwiązał umowę z koncernem spożywczym Kraft na dystrybucję swoich towarów w supermarketach, bo Schultz postanowił, że Starbucks weźmie cały marketing w swoje ręce.

Poprzednia strona
  • 1
  • 2
kawa, Starbucks, kwiarnie, howard schultz
Czytaj także
Polecane galerie
pawel1212
77.113.171.* 2011-04-04 09:32
żenada - kawa z ekspresu u nas droższa o 20% niż w USA
grande w usa ~2$ u nas 7
a kawa w ziarenkach prawie 100%
paczka 250gram 25pln a w usa paczki 465gram po 9$