Strony www naszych firm w ogonie Europy
Pośród 250 najlepszych przedsiębiorstw Starego Kontynentu nie ma polskiego.
Pośród 250 najlepszych przedsiębiorstw Starego Kontynentu nie ma polskiego.
Polska spadła w corocznej klasyfikacji stron internetowych przedsiębiorstw na 18 miejsce. W zeszłym roku była na 17. Pośród 250 najlepiej prezentujących się w sieci firm nie ma żadnej z naszego kraju.
Szwedzka firma PR Hallvarsson&Halvarsson sporządziła raport o wykorzystywaniu przez duże koncerny internetu. Zbadała strony internetowe 800 przedsiębiorstw w 21 krajach. Z jej badań wynika, że gorsze od naszych strony www konstruują tylko Grecy, Rosjanie i Turcy.
Miejsce w 2009 r. | Miejsce w 2008 r. | Kraj | Ocena |
---|---|---|---|
1. | 2. | Finlandia | 53,74 |
2. | 1. | Germany | 49,99 |
3. | 4. | Holandia | 49,69 |
4. | 7. | Dania | 48,65 |
5. | 6. | Szwecja | 47,91 |
6. | 6. | Norwegia | 46,01 |
7. | 9. | Szwajcaria | 44,98 |
8. | 3. | Wielka Brytania | 44,51 |
9. | 10. | Austria | 43,42 |
10. | 13. | Islandia | 39,30 |
11. | 16. | Włochy | 36,59 |
12. | 8. | Belgia | 36,23 |
13. | 11. | Francja | 35,54 |
14. | 15. | Portugalia | 34,78 |
15. | 20. | Węgry | 34,63 |
16. | 14. | Hiszpania | 34,11 |
17. | 12. | Irlandia | 30,81 |
18. | 17. | Polska | 30,71 |
19. | 18. | Grecja | 30,05 |
20. | Rosja | 29,02 | |
21. | Turcja | 27,13 |
Źródło: H&H Webranking
Zmiana oceny naszego kraju może wynikać nie tyle z pogorszenia jakości stron internetowych polskich firm, ale z nowego spojrzenia firmy na komunikację koncernów ze światem. Po kryzysie finansowym i upadku Lehman Brothers zmieniły się preferencje odwiedzających firmowe strony. Według H&H dziś ludzie szukają przede wszystkim informacji o finansach i kondycji firm.
Wśród poszukiwanych danych są: zadłużenie firmy, zdolność kredytowa, strategie rozwoju i zaawansowanie w osiąganiu firmowych celów. Nowy punkt postrzegania stron internetowych spowodował utratę punktów przez niemal wszystkie kraje. W 2008 roku średnia wszystkich przedsiębiorstw wyniosła 50,3. Dziś to tylko 42 punkty na 100 możliwych.
Pośród polskich koncernów najlepiej radzi sobie TP SA. - _ Przez niepokoje na rynkach inwestorzy stali się jeszcze bardziej ostrożni niż przed kryzysem. TP SA najlepiej ze wszystkich firm zaspokaja ich nowe potrzeby _ - wyjaśnia Marcus Eriksson szef rankingu H&H.
Miejsce | Firma | Punkty |
---|---|---|
1. | TP SA | 41,25 |
2. | PGNiG | 31,5 |
3. | PKN Orlen | 29,75 |
4. | PKO BP | 27,75 |
5. | KGHM | 27,25 |
6. | Pekao | 26,75 |
Źródło: H&H Webranking
Firma H&H zwraca polskim koncernom uwagę jeszcze na jedną ważną, a zaniedbywaną kwestię. Jej specjaliści uważają, że przedsiębiorstwa zbyt małą uwagę przywiązują do informacji udostępnianych prasie.
- _ W działach poświęconych mediom koncerny umieszczają za mało filmów wideo, zestawień liczbowych i wypowiedzi ważnych osób. Relacje z prasą powinny być budowane także online _ - tłumaczy Marcus Eriksson.
Raport Money.pl Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej