Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Taniec z gwiazdami - rentowny showbiznes TVN-u

W trudnej rywalizacji stacji telewizyjnych o największą popularność wreszcie udało się objąć prowadzenie stacji TVN. "Sukcesonośną" bronią okazał się program "Taniec z gwiazdami", który do ekranów telewizorów przykuł ponad 7 milionów widzów. Na fali tego sukcesu impresariat ITI we współpracy z TVN postanowił zorganizować objazdowe widowiska z udziałem gwiazd. Już szacuje zyski...

Podziel się
Dodaj komentarz

W trudnej rywalizacji stacji telewizyjnych o największą popularność wreszcie udało się objąć prowadzenie stacji TVN. „Sukcesonośną" bronią okazał się program „Taniec z gwiazdami", który do ekranów telewizorów przykuł ponad 7 milionów widzów. Na fali tego sukcesu impresariat ITI we współpracy z TVN postanowił zorganizować objazdowe widowiska z udziałem gwiazd. Już szacuje zyski...

Wybrani uczestnicy wszystkich trzech edycji zatańczą w halach największych miast. Organizatorzy trasy liczą na to, iż sprzedadzą około 80 tysięcy biletów, a każdy z nich w cenie od 50 do 300 złotych.

Nieoficjalnie mówi się, że w trasie wezmą udział gwiazdy ze wszystkich trzech edycji programu na czele z Katarzyną Cichopek w towarzystwie Marcina Hakiela, Małgorzatą Foremniak, Agnieszką Rylik i Aleksandrą Kwaśniewską. Najprawdopodobniej pojawi się 8 par. Pierwsze show odbędzie się 28 maja w Gdańsku, a ostatnie we Wrocławiu - 28 czerwca. Milczy się na temat wynagrodzeń, jakie otrzymają tancerze: amatorzy i profesjonaliści.

Biznesową konsekwencją tego show jest również fakt, że szkoły tańca - dotąd nieco zapomniane - przeżywają prawdziwy boom. Powstają również nowe firmy. Jedna z uczestniczek programu, Katarzyna Cichopek inspirowana sukcesem w programie, postanowiła założyć własną szkołę tańca.

Na temat gaży za występy telewizyjne krążą różne plotki. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo jednak, że za jeden występ uczestnik otrzymuje około 10 000 złotych. Otrzymuje, jeśli posłusznie stosuje się do regulaminowych ustaleń. Nie wolno opuszczać codziennych, wielogodzinnych treningów, a za spóźnienia przewidziane są kary finansowe. Mimo że niedzielne występy odbywają się wieczorem, uczestnicy programu muszą stawiać się w studio już w rano. Pomimo tych - drakońskich zapewne dla gwiazd - warunków pracy, gaża wydaje się zadowalająca. Każdy z uczestników ma własnego stylistę, który dba o jego sceniczny wizerunek (all inclusive). Panie narzekają tylko, że stroje - szyte przecież na miarę i życzenie klienta - pozostają w telewizyjnej garderobie.

Wracając zza kulis tego biznesowego przedsięwzięcia, warto odsłonić fakty dotyczące wyników finansowych TVN. Stacja inwestuje w popularne programy, rośnie jej udział w rynku pomimo tego, że ma najmniejszy zasięg.

Grupa TVN ocenia, że w 2006 roku jej przychody będą rosły szybciej niż rynek reklamy telewizyjnej - mówi prezes TVN Piotr Walter - W styczniu osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki oglądalności. Poza tym, miesiąc ten pokazał, że rynek reklamy jest bardzo mocny i nic nie wskazuje na to, żeby doszło do pogorszenia koniunktury, tym bardziej, że gospodarka się rozwija i rosną wydatki na inwestycje, w tym wydatki na reklamę.

Początek roku zapowiadano jako kontrofensywę ze strony konkurencji. Niespodziewanie jednak, na parkiet wkroczyła kolejna ekipa roztańczonych gwiazd i nawet desperatki dające się pociąć chirurgowi plastycznemu dla poprawy samopoczucia nie zdołały tej fali zatrzymać. Co więc zdoła przełamać tę megapopularność i odwrócić wzrok zahipnotyzowanych widzów? Odpowiedź jest jedna.

- Na pewno poprawić ofertę programową. Obie stacje stawiają na seriale i pewnie będą wzmacniać tę ofertę. To dobra droga. Przydałoby się jednak coś z takim rozmachem i oddźwiękiem jak „Taniec z gwiazdami" - mówi Piotr Bieńko, tv director domu mediowego MPG Media Planning.

Obecnie „Taniec z gwiazdami" znajduje się na trzecim miejscu w rankingu najchętniej oglądanych programów. Króluje serial „M jak miłość", a tuż za nim uplasował się „Na dobre i na złe". Program, który jest *lokalną wersją formatu BBC, emitowany jest od 2005 roku ze średnim udziałem w grupie docelowej na poziomie 42,6%.*

Tagi: taniec z gwiazdami, strategie firm, strategie, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz