Notowania

Tarczyński: Sprawdź, co masarz robi ze strusia

Zobacz, czego nie wiesz o najsłynniejszym polskim producencie wędlin.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Tarczyński/Materiały Prasowe)

Mięso strusia kolorem przypomina wołowinę, ale w smaku jest delikatniejsze i słodsze od cielęciny czy drobiu. - _ Jako doskonałe źródło białka i minerałów urasta do miana najbardziej ekskluzywnego wyrobu spożywczego _ - mówi Elżbieta Tarczyńska. Chociaż w ofercie jej firmy wykwintnych wędlin nie brakuje, Polakom najbardziej smakują swojskie wędzonki: szynki, polędwice i kiełbasy. Niekwestionowanym numerem jeden na naszym rynku pozostają kabanosy.

Nazwa kabanos pochodzi od tureckiego słowa _ kaban _, czyli wieprz. Jej rodowód można wywieść jeszcze z XVI wieku, z czasów kontaktów Korony Polskiej z Imperium Osmańskim. Kabanos to jeden z najstarszych typów wędlin znany Polakom i ich ulubiony. Tak przynajmniej twierdzi Jacek Tarczyński, który produkcją przetworów mięsnych zajmuje się ponad 20 lat.

*Masarz i wuefistka *

Własną firmę założył wraz z żoną w 1990 roku, mając zawodowe wykształcenie oraz kilkuletnie doświadczenie w pracy w branży. - _ Przez jakiś czas pracował w zakładach

Tarczyński/Materiały Prasowe mięsnych, a kiedy odszedł, zaczął zarabiać na własny rachunek, świadcząc usługi w zakresie układania parkietów i cyklinowania. Wiem, że liczył na powrót do swojego zawodu _ – opowiada w rozmowie z Money.pl Elżbieta Tarczyńska, wiceprezes przedsiębiorstwa.

Ona sama pracowała wcześniej w szkole, jako nauczycielka wychowania fizycznego. Od początku zaangażowana w działalność firmy, była wraz z mężem jednym z jej czterech pierwszych pracowników.

- _ Pamiętam, że naszym pierwszym krokom w budowaniu własnej firmy, nawiązywaniu kontaktów biznesowych, pierwszym inwestycjom towarzyszył strach _ – wspomina dziś Tarczyńska.

- _ Okazało się jednak, że rynek był dla nas naprawdę łaskawy. Wbrew obawom, nasze produkty zaczęły się bardzo dobrze sprzedawać. Sen z powiek spędzały nam inne, z dzisiejszej perspektywy błahe trudności: za małe pomieszczenia, brak właściwych sprzętów czy skargi „życzliwego” sąsiada _ - opowiada bizneswoman.

Świnia, struś i szlachcic

Dziś Tarczyński SA zatrudnia już 600 osób, a w całej Grupie Tarczyński pracuje ich około tysiąca. Do Elżbiety i Jacka Tarczyńskich należą także firmy StarPeck z Bielska Białej i Dobrosława ze Sławy, obie specjalizujące się w produkcji wędlin i przetworów mięsnych. Integracja grupy i konsolidacja rynku to tylko jeden z celów, jakie stawiają przed sobą przedsiębiorcy.

- _ Przyszły rok upłynie nam pod znakiem gorących przygotowań do debiutu giełdowego __ , co otworzy zupełnie nową erę w 20-letniej historii firmy _– mówi w rozmowie z *Money.pl *prezes Jacek Tarczyński. - _ Planujemy również zakończyć rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym, które pozwoli nam zwiększyć produkcję o około 40 procent _– tłumaczy.

Obecnie firma wytwarza średnio 150 ton przetworów mięsnych na dobę. Znajdziemy wśród nich wspomniane wcześniej kabanosy, wyroby z dziczyzny, drobiu a nawet przetwory ze strusia.

- _ To nowa, lecz dynamicznie rozwijająca się gałąź przetwórstwa mięsnego _ – mówi Elżbieta Tarczyńska. - _ Mięso strusia swoim intensywnym kolorem przypomina wołowinę. Smakowo jest jednak delikatniejsze i słodsze od cielęciny czy drobiu. Jako doskonałe źródło białka i koniecznych do życia minerałów urasta do miana najbardziej ekskluzywnego wyrobu spożywczego - _uważa Tarczyńska.

Potrzeba jednak czasu, by Polacy zasmakowali w tak wyszukanych wędlinach. Obecnie na czele listy najpopularniejszych produktów firmy plasują się wędzonki - szynki, polędwice i kiełbasy, przede wszystkim kabanosy. Zdaniem Jacka Tarczyńskiego pociąg do tych ostatnich odziedziczyliśmy w genach po naszych słowiańskich przodkach.

Do staropolskiej tradycji przyrządzania mięs nawiązuje logo firmy, które w zeszłym roku uległo niewielkiej modyfikacji. Rysunek szlachcica, z szablą, wąsami i w żupanie, zszedł na dalszy plan i przybrał formę sygnetu. Wyeksponowano natomiast nazwę firmy oraz

Tarczyński/Materiały Prasowe hasło _ Zasmakuj w tradycji _.

- _ Firmy coraz mocniej rywalizują ze sobą pod względem technologicznym oraz estetyki i funkcjonalności opakowań. Szczególnego znaczenia nabiera marka producenta, znak firmowy, będący dla konsumenta gwarancją trafnego wyboru _- uzasadnia decyzję o zmianie logo prezes Jacek Tarczyński.

Warto przypomnieć, że zanim Tarczyński nabrał szlacheckich rysów, miał w swoim herbie łeb prosiaka.

Rodzinna tradycja?

Obecnie w firmie pracuje czterech członków rodziny Tarczyńskich: Jacek, Elżbieta oraz jej brat i wujek. Przedsiębiorcy mają nadzieję, że kiedyś w ich ślady pójdą synowie, Dawid i Tomasz Tarczyńscy. Na razie jednak obaj się uczą, poza tym grają we wrocławskiej drużynie futbolu amerykańskiego Devils, której głównym sponsorem są ich rodzice. Pod wpływem synów, sportem pasjonuje się także Jacek Tarczyński:

- _ Futbol w niesamowity sposób łączy prawdziwą, fizyczną rywalizację z naprawdę zaawansowaną taktyką. Jest przy tym niezwykle widowiskowy, ale pod warunkiem, że zna się podstawowe zasady, bo w przeciwnym razie gra wygląda nieco chaotycznie _ - tłumaczy.

Inwestycję w KS Devils Wrocław Tarczyński traktuje jednak _ stricte _biznesowo. Przedsiębiorca wierzy, że wraz ze wzrostem popularności futbolu amerykańskiego w Polsce, będą rosły także akcje jego firmy.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/152/t87960.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/polscy;producenci;petard;siedza;albo;nie;zyja,221,0,744413.html) Polscy producenci petard siedzą albo nie żyją Na początku lat 90. nikt nie przestrzegał podstawowych zasad bezpieczeństwa, a na rynku pokazów pirotechnicznych panowało kompletne bezkrólewie.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/224/t127200.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/drutex;pracuja;na;trzy;zmiany,204,0,742604.html) Drutex: Pracują na trzy zmiany Ale cała kadra zarządzająca o godz. 15 idzie do domu. _ Szef nie powinien decydować o wszystkim. _
[ ( http://static1.money.pl/i/h/215/t127703.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/akson;wozki;inwalidzkie;tez;moga;byc;modne,123,0,746107.html) Akson: Wózki inwalidzkie też mogą być modne Niestety nie w Polsce, gdzie limity pozwalają na kupno archaicznego sprzętu rehabilitacyjnego.
Tagi: polscy przedsiębiorcy, tarczyński, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, czołówki, case study
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz