Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

Zobacz, na czym teraz chce zarabiać Starbucks

0
Podziel się:

Prezes Howard Schultz zaprezentował pierwszy napój energetyczny marki. Największa na świecie sieć kawiarni wchodzi też na rynek zdrowej żywności.

Zobacz, na czym teraz chce zarabiać Starbucks
(PAP/Photoshot)
bEJYzmhx

Amerykański Starbucks stawia na kawę w kapsułkach. W tym celu największa na świecie sieć kawiarni nawiązała współpracę z niemiecką firmą Kruger. Prezes Starbucks Howard Schultz zaprezentował też niedawno pierwszy napój energetyczny marki. Sieć planuje ponadto ekspansję na rynek zdrowej żywności.

Na pierwszy rzut oka Kruger i Starbucks nie mają wiele wspólnego. Kruger jest średniej wielkości przedsiębiorstwem z niemieckiego Bergisch Gladbach, znanym głównie z produkcji kawy rozpuszczalnej i herbaty. Starbucks jest globalną firmą z ponad 17 tys. filii na całym świecie. Niemniej jednak Kruger miał swoje pięć minut podczas ostatniego dorocznego zgromadzenia walnego Starbucks. W tym celu wiceszef firmy Kruger, Marc Kruger, udał się specjalnie do Seattle, aby wziąć udział w prezentacji ekspresu do kawy espresso - wspólnego dzieła przedsiębiorstw.

_ Verismo _- tak nazywa się mały, srebrny, wysokociśnieniowy ekspres do kawy, w którym będzie można zaparzyć także kawę w kapsułkach. Howard Schultz, szef Starbucks, liczy, że ekspres będzie się cieszył zainteresowaniem smakoszy kawy Starbucks, którzy będą chcieli napić się w domu espresso smakującego jak w kawiarni marki.

bEJYzmhz

Kruger i Verismo są częścią nowej strategii amerykańskiej sieci kawiarni. O planach rozbudowy firmy do rangi giganta sprzedaży detalicznej Schulz mówił już w ubiegłym roku. Teraz przedstawił szczegóły inwestorom. Ekspres Verismo oraz kapsułki z kawą będzie można kupić już jesienią w filiach kawiarni Starbucks w Ameryce Północnej, niektórych krajach europejskich oraz u wybranych detalistów.

Schultz chce podbić rynek kawy w kapsułkach, a Verismo ma być konkurencyjnym produktem dla oferty producentów kawy i ekspresów jak Nestle Nespresso. Kapsułki do ekspresów Starbucks są produkowane w Niemczech. - _ Planujemy znacznie zwiększyć produkcję _ - mówi Marc Kruger.

O wielkości produkcji Kruger mówi: _ To nie jest próba, ale strategiczne partnerstwo _. Jego firma współpracuje także z innymi przedsiębiorstwami, w tym z Aldi na rynku australijskim oraz brytyjskim Tesco. Jednak to współpraca z amerykańskim koncernem jest dla firmy najbardziej prestiżowa.

Kapsułki nie są jedynym produktem, który ma pomóc Starbucks w ekspansji. Schultz przedstawił akcjonariuszom pierwszy napój energetyczny firmy, który od lipca będzie sprzedawany zarówno w filiach Starbucks jak i w supermarketach. Szef amerykańskiego koncernu przedstawił także plan, zgodnie z którym Starbucks ma się stać znaczącym graczem na wartym 50 mld dolarów rynku produktów zdrowotnych i produktów wellness. Po przejęciu producenta soków Fresh, produkowane przez firmę soki trafią do oferty kawiarni Starbucks, a marka Evolution Fresh zostanie rozbudowana do sieci oferującej świeżo wyciskane soki, sałatki i wrapy.

bEJYzmhF

Do oferty Starbucks mają trafić także produkty oznaczone certyfikatem bio. - _ Ciężko pracujemy, aby dołączyć do oferty produkty ekologiczne. Jest to trudny teren, ale poczekajmy, co z tego wyjdzie _ - obwieścił udziałowcom Schultz.

Czytaj więcej na temat firmy Starbucks w Money.pl
Karczują lasy deszczowe, a Clooney poleca Co minutę na całym świecie wypijanych jest 12.300 filiżanek kawy Nespresso. Ekolodzy biją na alarm.
Szef Starbucksa zaatakował spekulantów Howard Schultz uważa, że to właśnie oni są odpowiedzialni za wzrost cen kawy.
Starbucks wart więcej niż Lufthansa i Adidas Ubiegły rok był dla firmy rekordowy. Howard Schultz, szef koncernu, chce, by marka Starbucks przestała oznaczać jedynie kawę.
bEJYzmia
strategie firm
wiadomości
KOMENTARZE
(0)