Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
usa
24.12.2010 06:30

28 mld dolarów dla e-commerce. USA w zakupowej ekstazie

Amerykanie wydali od listopada 28,3 miliarda dolarów na e-commerce. To ponad 12 procent więcej, niż w ubiegłym roku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. SXC.hu/kipcurry/CC)

Amerykanie wydali od listopada 28,3 miliarda dolarów na e-commerce. To ponad 12 procent więcej, niż w ubiegłym roku.

Tylko w ostatni tydzień przed świętami do kas amerykańskiego e-commerce'u wpadło prawie 5,5 miliarda dolarów. Poprzednie dni były mniej obfite, ale kwoty, jakie mieszkańcy USA zostawili w sklepach internetowych były sporo wyższe niż rok wcześniej. W czasie tak zwanego Cyber Monday (29 listopada) wydatki za świąteczne zakupy przekroczyły miliard dolarów. Zielony poniedziałek (13 grudnia) był mniej zyskowny - do kas e-sklepów wpłynęły 954 miliony dolarów. Później dało się zauważyć lekkie osłabienie, jednak mimo to kwoty nigdy nie zeszły poniżej progu 900 milionów.

Miliony dolarów
Czas 2009 2010 Zmiana
1 listopada – 19 grudnia $25,270 $28,360 12%
Święto dziękczynnienia (25 listopada) $318 $407 28%
Black Friday (26 listopada) $595 $648 9%
Cyber Monday (29 listopada) $887 $1,028 16%
Green Monday (13 grudnia) $854 $954 12%
Dzień Darmowej Dostawy (17 grudnia) $586 $942 61%
Ostatni weekend grudnia (18-19) $767 $900 17%
Ostatni tydzień grudnia (13-19) $4,803 $5,499 14%

W sumie, jak wynika z szacunków comScore, zyski rynku e-commerce zwiększyły się o 17 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Zdaniem analityków firmy, ostatni tydzień był najcięższym tygodniem dla amerykańskiego rynku e-commerce.

Polacy również chętnie robią zakupy w sieci przed świętami. Jak wynika z badań Deloitte 74 procent respondentów bez względu na płeć, wiek, poziom dochodów czy wykształcenie rozpocznie poszukiwanie prezentów w internecie, a co piąty nabędzie je właśnie drogą elektroniczną. Wartość handlu elektronicznego sięgnie w tym roku wartości 15,5 miliarda złotych. Z danych udostępnionych przez Allegro, wynika, że obroty w tym największym w Polsce serwisie aukcyjnym wyniosą aż 7,4 miliardów złotych. To około miliard złotych więcej, niż w roku ubiegłym.

Tagi: usa, rynku, polsce, sieci, rok, zakupy, dolar, wydatki, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz