Notowania

usa
19.01.2011 06:37

3 miliardy dolarów na social media w tym roku

Marketerzy zostawią w społecznościach o 55 procent więcej pieniędzy, niż w minionym roku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. Flickr.com/west.m/CC)

Marketerzy zostawią w społecznościach o 55 procent więcej pieniędzy, niż w minionym roku.

Z szacunków eMarketera wynika, że najbliższe lata dla reklamy w społecznościach będą bardzo korzystne. W porównaniu do minionego roku marketerzy zostawią w social media o 55 procent więcej budżetów, czyli ponad trzy miliardy dolarów. W 2012 roku wydatki wzrosną o 27 procent i wyniosą 3,93 miliardy.

Większość budżetów reklamowych, przeznaczonych na działania w społecznościach, zgarnia Facebook. Same Stany Zjednoczone na reklamę w tym serwisie wydadzą w tym roku 2 miliardy dolarów. W 2012 roku do kieszeni Facebooka trafią ponad 4 miliardy. Reszta świata wyda zdecydowanie mniej, bo około 1,8 miliarda dolarów w 2011 i 2,87 miliardów w 2012. Trend wzrostowy potrwa co najmniej do 2013 roku.

Zdaniem analityka eMarketera, Debry Aho Williamson, 2010 rok był czasem, w którym pozycja Facebooka się znacznie umocniła, co wpłynie na wzrost wydatków. To oznacza jednak, że tempo wzrostu wydatków reklamowych będzie spadać. USA w 2012 roku nie zwiększą znacznie nakładów na reklamę w Facebooku.

Tagi: usa, media, reklama, wzrost, rok, dolar, reklamy, facebook, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz