Notowania

reklama
29.04.2009 01:00

AdTaily już działa

Długo wyczekiwany polski startup, doceniony na międzynarodowych targach Seedcamp 2008 rozpoczyna działalność. Czy będzie to prawdziwa rewolucja w reklamie na blogach i serwisach long tail?

Podziel się
Dodaj komentarz

Długo wyczekiwany polski startup, doceniony na międzynarodowych targach Seedcamp 2008 rozpoczyna działalność. Czy będzie to prawdziwa rewolucja w reklamie na blogach i serwisach long tail?

O AdTaily pisaliśmy już kilkakrotnie - zarówno wtedy, gdy trzymaliśmy kciuki za Jakuba Krzycha i Marcina Ekierta, podbijających londyński Seedcamp we wrześniu ubiegłego roku, jak i przy okazji pozyskania przez nich solidnego partnera w postaci Agory. Teraz rewolucyjny system reklamy odsłania twarz i wychodzi na światło dzienne.

Jak zaznaczają jednak pomysłodawcy, AdTaily to nie tylko reklama na blogach. To również szansa na monetyzację treści wielu bardzo niszowych serwisów, zaliczanych do grona tzw. "long tail". Mechanizm zawierania transakcji pomiędzy wydawcą a reklamodawcą jest tutaj niezwykle prosty - cała idea bazuje na "samoobsługowych widgetach", dzięki którym każdy odwiedzający dany serwis może za pomocą kilku kliknięć wykupić miejsce reklamowe. Jakub Krzych w rozmowie z Maciejem Budzichem, porównuje prostotę tego mechanizmu do dodania komentarza pod artykułem na blogu.

"Wydawca - bloger lub właściciel serwisu - sam określa cenę za jeden dzień wyświetlania reklamy, a także decyduje które reklamy chce wyświetlać na swoich stronach" - tłumaczy Jakub Krzych. "W tej chwili umożliwiamy przeprowadzanie transakcji za pomocą karty kredytowej i systemu PayPal."

Proces wykupienia reklamy za pomocą widgeta

Jeśli mowa o pieniądzach to warto też odnotować, że do kieszeni blogera trafi 70% przychodów z reklamy (o ile nie działa on w żadnej platformie blogowej, która w takim przypadku otrzymuje część udziału w zyskach).

Zakup reklam za pośrednictwem widgeta to tylko jedna z możliwości. "Domy mediowe i więksi partnerzy sprzedażowi będą zapewne chętniej korzystać z naszego systemu e-commerce, ułatwiającego planowanie i przeprowadzanie dłuższych kampanii na wielu blogach jednocześnie" - mówi Krzych.

Tagi: reklama, system, serwis, proces, domy, reklamy, polski, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz