Notowania

polska
14.04.2010 14:30

AGB przedstawiło metodologię mierzenia radia online

Podczas ostatniego posiedzenia Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI), instytut AGB Nielsen Media Research przedstawił swoją metodologię pomiaru stacji w sieci - Streaming Marketing Intelligence. Łączy ona dwa rodzaje badań: site centric i panel. Pierwszą metodologią mierzone jest natężenie słuchania radia, drugą - struktura demograficzna słuchaczy.

Podziel się
Dodaj komentarz

Podczas ostatniego posiedzenia Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI), instytut AGB Nielsen Media Research przedstawił swoją metodologię pomiaru stacji w sieci - Streaming Marketing Intelligence. Łączy ona dwa rodzaje badań: site centric i panel. Pierwszą metodologią mierzone jest natężenie słuchania radia, drugą - struktura demograficzna słuchaczy.

Dzięki połączeniu obu metodologii możliwy jest dokładny pomiar wielkości audytorium i demografii, planowanie kampanii reklamowych i prowadzenia analiz typu post-buy oraz porównania wyników z innymi mediami, m.in. tradycyjnym radiem.

Przedstawiona przez AGB Nielsen metodologia zakłada mierzenie słuchalności kanałów radiowych odtwarzanych różnymi sposobami, m.in. poprzez strony www nadawców, jak i aplikacje (np. Winamp). Oferuje ona szereg wskaźników, takich jak liczba unikalnych użytkowników (dane na podstawie cookies), średni czas słuchania, średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników.

Spotkanie z AGB Nielsen Media Research było kolejnym w trakcie przeglądu istniejących na rynku metodologii umożliwiających pomiar słuchalności kanałów internetowych. Wcześniej członkowie IRBRI spotkali się z przedstawicielami instytutów Gemius SA i Millward Brown SMG/KRC.

Jak informuje IRBRI, dopiero po zapoznaniu się ze wszystkimi metodologiami i po publicznej dyskusji, podjęta zostanie decyzja o warunkach, które musi spełniać polski standard tego typu badania. Na tej podstawie powstanie zapytanie ofertowe. W wyniku przeprowadzonego przetargu zostanie wyłoniony instytut, który będzie prowadzić badania w Polsce.

Dotychczas propozycję swojej metodologii zaprezentował Millward Brown SMG/KRC. Jego StreamCense służy do pomiaru wszystkich „streamingów” - audio, wideo, emitowanych linearnie i dostępnych na żądanie (czytaj: "Nowa technologia do mierzenia słuchalności radia online").

Tagi: polska, internet, rynek, media, polski, strona, sieci, kampania, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz