Notowania

rynek
31.01.2011 15:06

Agencje interaktywne pod lupą. Największe przychody i najlepsze kampanie

Która agencja interaktywna zarobiła w 2009 roku najwięcej, która straciła? Kto jest autorem najlepszej kampanii minionego roku? Prezentujemy raport Interaktywnie.com.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Agencje Interaktywne - raport)

Która agencja interaktywna zarobiła w 2009 roku najwięcej, która straciła? Kto jest autorem najlepszej kampanii minionego roku? Prezentujemy raport Interaktywnie.com.

Pokusiliżmy się o sprawdzenie, jak finansowo radziły sobie poszczególne agencje w 2009 roku. Wzięliśmy pod lupę sprawozdania spółek za 2009 rok złożone w Krajowym Rejestrze Sądowym. Część agencji, których sprawozdań w KRS nie ma, poprosiliśmy o podesłanie wyników. Nie wszyscy jednak chcą dzielić się swoimi wynikami finansowymi. Poniższa tabela daje więc jedynie częściowy ogląd tego, jak wyglada rynek interaktywny. Udział w rynku mierzyliśmy przychodem netto od sprzedaży produktów.

Pełną tabelę znajdziesz w raporcie Agencje Interaktywne [PDF]

Poprosiliśmy 55 agencji interaktywnych o wypełnienie krótkiej ankiety i wytypowanie najlepszej polskiej kampanii 2010 roku. Nie można było głosować na własne realizacje. Wsród głosów najczesciej wymieniane były trzy kampanie: Paczkobranie, Ceskie Legendy Drevnego Kocura oraz Wielka Inwazja Małego Głoda.

Obok tych kampanii nikt w ubiegłym roku nie przeszedł obojętnie. Przyciągały uwagę pomysłowością, skutecznoscią, ciekawą realizacją. Case studies trzech wyróżnionych kampanii znajdują się w raporcie.

Brief od klienta, pomysł z agencji

Szanse na udaną współpracę przedsiębiorcy z agencją interaktywną są tym większe, im bardziej obie strony uświadamiają sobie wyznaczony cel. Klient zlecając przygotowanie kampanii powinien dostarczyc wykonawcy jak najlepszy zbiór informacji potrzebnych do stworzenia kreacji i jasno zdefiniowac do czego dąży. Bez tego uzyskanie satysfakcjonującego wyniku będzie trudne.

Jasno zdefiniowany cel - to podstawa - tak twierdzi większosc osób pracujacych w agencjach interaktywnych. Dla firmy, która chce zlecić
przygotowanie kampanii marketingowej w sieci oznacza to przede wszystkim przygotowanie briefu, w którym zawarte zostaną informacje i dane potrzebne usługodawcy do przygotowania projektu. Praktycy podkreślają, że korzystne jest też przekazanie różnego rodzaju badań dotyczących danej marki, produktu czy firmy, którymi dysponuje klient. Jeśli zleceniodawca nie ma tego typu opracowań, agencja może wskazać firmę, która je przygotuje.

Badania nie są rzecz jasna niezbędnym elementem do przeprowadzenia kampanii, mogą jednak wydatnie pomóc w zwiększeniu jej
efektywnosci. Oprócz tego dobrze jest, gdy klient ma przygotowaną strategię działania w sferze marketingu. Wówczas przyjmując jej założenia za generalne wytyczne można lepiej zaplanować działania promocyjne, tak by odzwierciedlały pozycję rynkową przedsiębiorstwa, marki lub produktu.

Tagi: rynek, rynku, sieci, marki, agencja, raport, rok, dane, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz