Notowania

usa
13.02.2009 12:10

Amerykanie coraz chętniej używają Twittera

Według raportu Pew Internet & American Life Project już 11% dorosłych internautów w USA informuje znajomych o swojej aktywności za pomocą statusów.

Podziel się
Dodaj komentarz

Według raportu Pew Internet & American Life Project już 11% dorosłych internautów w USA informuje znajomych o swojej aktywności za pomocą statusów.

W grudniu 2008 jeden na dziesięciu dorosłych Amerykanów korzystających z sieci zadeklarował korzystanie z Twittera lub uaktualniania swojego statusu w innych serwisach, jak Facebook czy Myspace.

Jeszcze maju ubiegłego roku odsetek osób, które twierdząco odpowiedziały na pytanie o korzystanie z Twittera lub innego serwisu umożliwiającego szybkie informowanie znajomych o tym co w danej chwili robią wynosił jedynie 6%.

Spośród aplikacji stworzonych specjalnie do tego typu aktywności, najbardziej znanym i powszechnie używanym jest właśnie Twitter.

Na wybór serwisu, za pomocą którego udostępniamy znajomym krótkie statusy znaczący wpływ ma wiek. Jak się bowiem okazuje, wśród osób uprawiających tą społecznościową dyscyplinę występują znaczące różnice w średniej wieku użytkowników. Wśród korzystających z Twittera jest to 31 lat w porównaniu z 27 w MySpace i 26 na Facebooku. Najstarszą grupą są użytkownicy aktualizujący statusy w serwisie LinkedIn - średnia ich wieku to 40 lat. Ta forma mikroblogingu jest zdecydowanie najpopularniejsza wśród osób w wieku 18-24 lata (19%).

Społeczność Twittera to w dużej mierze fani rozwiązań mobilnych. W porównaniu z ogółem internautów ponad dwukrotnie częściej konsumują oni treści za pomocą smartfonów i telefonów komórkowych. Niezależnie od formy dostępu do sieci, stanowią oni także sporą rzeszę czytelników blogów - niemal codziennie czyta je co drugi użytkownik Twittera, a ponad połowa miała styczność z blogami. Dla porównania wśród pozostałych internautów wskaźniki te prezentują się na poziomie - odpowiednio - 9% i 29%.

źródło: Pew Internet & American Life Project

Tagi: usa, internet, 2008, sieci, myspace, facebook, użytkownicy, społeczność, amerykanie, grudniu, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz