Notowania

Przejdź na
firma
08.04.2009 01:00

AP jednak potrzebuje "złodziei treści"?

Agencja Associated Press pogroziła wczoraj wszystkim podmiotom nielegalnie wykorzystującym ich treści. Jak się jednak okazuje serwisy informacyjne zawdzięczają portalom i wyszukiwarkom sporą część...

Podziel się
Dodaj komentarz

Agencja Associated Press pogroziła wczoraj wszystkim podmiotom nielegalnie wykorzystującym ich treści. Jak się jednak okazuje serwisy informacyjne zawdzięczają portalom i wyszukiwarkom sporą część ruchu na swoich stronach.

Wczoraj AP wydała oświadczenie, w którym zapowiada podjęcie stanowczych działań przeciw portalom, wyszukiwarkom i agregatorom treści, które korzystają z materiałów agencji nie płacąc za nie. Całe zamieszanie dotyczy głównie interpretacji prawa do swobodnego przedruku tytułu i kilku zdań z komunikatów agencyjnych. Firma Hitwise dowodzi jednak, że serwisy informacyjne, takie jak AP zyskują z tego tytułu duży procent ruchu na swoich stronach.

Największy, bo aż 21,6-procentowy udział wśród źródeł odwiedzin posiadają wyszukiwarki. Stronom głównym portali, takim jak My Yahoo, czy My MSN serwisy określane jako kategoria "News and Media" zawdzięczają około 13% ruchu, natomiast niewielki (niecałe 5%) udział mają w tym serwisy społecznościowe i fora. Jeszcze mniej odwiedzin pochodzi natomiast z blogów i prywatnych witryn - 1,5%.

Co ciekawe, mimo iż prawie 17% odwiedzin serwisów takich jak AP pochodzi z innych witryn, nie da się wskazać lidera w tej kategorii. Najwięcej wejść dostarczył co prawda Drudge Report, jednak jest to tylko 2,2%, co świadczy o bardzo licznej grupie witryn odsyłających.

Źródło: Hitwise

Tagi: firma, media, agencja, yahoo, serwisy, wyszukiwarki, agencji, udział, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz