Notowania

usa
29.05.2009 15:11

AulaPolska gości na GPW

Aula Polska to inicjatywa non-profit, której misją jest stymulowanie rozwoju nowych technologii, zwłaszcza internetowych. Kolejne spotkanie, które odbyło się 26 maja, miało miejsce w budynku GPW.

Podziel się
Dodaj komentarz

*19 kwietnia to dzień szczególny dla dziewięcioosobowej załogi Aula Team - tego dnia minęły dwa lata spotkań z cyklu Aula Polska. Jednak jubileuszowy zlot ze względów praktycznych został przeniesiony na 26 maja. Oprócz daty, jednorazowo zmienione zostało także miejsce. Z dotychczasowej sali na wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, kojarzącej się bardziej z technologią, Aula przeniosła się w bardziej biznesowe miejsce - do sali NewConnect w budynku Giełdy Papierów Wartościowych S.A. Na co dzień można w niej śledzić notowania młodych i innowacyjnych spółek, które chcą pozyskać kapitał na rozwój poprzez oferty sprzedaży akcji, a następnie dostać się na główny rynek GPW. *

*##Krótko o Auli *
Aula Polska to inicjatywa non-profit, której misją - jak mówią sami twórcy - jest stymulowanie rozwoju nowych technologii, zwłaszcza internetowych poprzez promowanie kultury przedsiębiorczości. Jednak oni także przyznają, że jest to nieco sztuczne sformułowanie, dlatego znacznie lepiej określić Aulę jako jedną z inicjatyw, podobną do odbywających się spotkań takich jak np. Barcamp, NetCamp czy KrakSpot. Oprócz sztandarowej Auli, odbywają się także KreoAula (związana z użytecznością i komfortem użytkownika projektów) i TechAula (poświęcona stronie technologicznej rozwiązań internetowych).

Na każdą z wymienionych imprez wstęp jest zawsze darmowy. Organizatorzy preferują jednak wcześniejsze zapisywanie się przez internet za pomocą formularza na stronie www.aulapolska.pl, w ten sposób są w stanie określić jak duże może być zainteresowanie tematami. Na Auli mile widziany jest każdy, dla kogo technologia jest pasją, kto tworzy realną wartość, ma pomysły, poszukuje inspiracji i chce wdrażać w życie nowe projekty internetowe.

Na początku każdego z zebrań odbywają się prezentacje biznesowo-marketingowe. W kolejnej turze przychodzi czas na przekazanie wiedzy przez młodych przedsiębiorców, przedstawiających nowe projekty internetowe (start-upy), które dopiero ujrzały lub mają ujrzeć światło dzienne. Duży nacisk położony jest na solidne przygotowanie prelegentów - marketingowe ogólniki, brak spójności i twierdzenia bez solidnych podstaw są natychmiast wychwytywane przez publiczność poprzez zadawanie często niewygodnych pytań. Chcąc dobrze wypaść przed publicznością i zaprezentować swój projekt, nie pozostaje nic innego jak rzetelnie podzielić się praktycznym doświadczeniem, opowiadając o problemach projektowych i sposobach ich rozwiązywania. Warto zaznaczyć, że osoby, które odniosły sukces w biznesie internetowym, najczęściej tworzyły swoje projekty od podstaw, wkładając w nie mnóstwo pracy i podejmując ryzyko porażki. Dlatego ich wiedza może okazać się nieoceniona w realizacji nowych pomysłów.

Należy zaznaczyć, że oprócz prezentacji z Aulą niezmiennie związane są rozmowy kuluarowe, odbywające się w większości przypadków przy pizzy, którą - w niewiadomy dla użytkowników sposób - dostarczają organizatorzy. To właśnie podczas takich rozmów często zawiązują się nowe projekty. Młodzi przedsiębiorcy - przyszli ludzie sukcesu - mają niecodzienną szansę na bezpośrednią, nieformalną rozmowę z kimś, kto może udzielić bezcennych wskazówek i przekonać do odważnego działania.

Dotychczas na Auli zabierali głos przedstawiciele m.in. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, MSWiA, NASK, TVP, IBM, Nokii, Microsoftu, Novell Polska, o2, GoldenLine, Money.pl, Gadu-Gadu, Krajowego Funduszu Kapitałowego, Giełdy Papierów Wartościowych i wielu innych.

*##Aula jubileuszowa i międzynarodowa *
Do tej pory, w ciągu dwóch lat istnienia, w ramach Auli Polskiej odbyło się około 40 spotkań, na których liderzy zespołów i wizjonerzy internetowi dzielili się swoimi koncepcjami, spostrzeżeniami, kulisami realizacji projektów i często niedostępnymi gdzie indziej informacjami o efektach swoich działań.

Obecnie osoby związane z Aulą pracują nad wzbogaceniem spotkań wiedzą i obecnością przedstawicieli międzynarodowych przedsięwzięć internetowych. Na jubileuszowej Auli, wystąpił Oliver Ueberholz, założyciel i dyrektor zarządzający międzynarodowym serwisem skierowanym do animatorów społeczności - Mixxt.net (w Polsce pod adresem www.mixxt.pl). Jego prezentacja była bardzo ciekawa, zarówno pod względem merytorycznym, medialnym, jak i graficznym. Opowiadał on o tym jak trudno zdobyć dobrego inwestora, a także udało się to w przypadku Mixxt.net. Oprócz przesłania merytorycznego, można było zobaczyć jak powinna wyglądać dobrze przygotowana prezentacja.

Oliver Ueberholz - założyciel mixxt.net

Oliver wystąpił na końcu spotkania, natomiast pierwszym prelegentem jubileuszowej Auli był Andrzej Szurek, na co dzień zajmujący się NewConnect oraz pracujący na ul. Książęcej 4 w budynku GPW. Organizatorzy podkreślali, że to głównie dzięki jego staraniom udało się przygotować i udostępnić salę, w której odbywało się spotkanie. Jego prezentacja pomogła w zaznajomieniu się z rynkiem młodych spółek akcyjnych notowanych na NewConnet. Przedstawione przez niego dane miały zachęcić młodych biznesmenów, by ci starali się o dofinansowanie z giełdy. Nie jest to bowiem zarezerwowane tylko dla dużych podmiotów, które potrzebują na rozkręcenie biznesu setek milionów złotych. Andrzej Szurek zaprezentował także listę kilku polskich firm technologicznych, którym udało się wybić na polskim rynku i rozpocząć działalność za granicami naszego kraju. Za przykład posłużyła firma Inteliwise, która otworzyła swoje przedstawicielstwo w USA.

Oprócz Oliviera i Andrzeja wystąpił także Piotr Ćwik, który przybliżył zgromadzonym funkcjonowanie Krajowego Funduszu Kapitałowego. Co ciekawe, jest to przedsięwzięcie państwowe, które poprzez inwestycje ma pomóc w stworzeniu rynku funduszy typu seed wspierających małe i średnie przedsiębiorstwa już na początowym stadium ich rozwoju. Nie bez znaczenia jest fakt, że KFK to swoisty "fundusz funduszy", który sam wykłada do 50% dofinansowania, a drugie tyle oczekuje, że wyłoży właśnie jeden z funduszy z ich portfela. Do tej pory w ich udało im się zebrać dwa: Helix Venture i BBI Seed Fund, jednak w niedługim czasie w koszyku mają się znaleźć także inne podmioty.

Piotr Ćwik o funduszach Venture Capita

Trzecią prezentację, tuż przed opowieścią o Mixxt, poprowadził Piotr Marzec z Google, który zapowiedział, że będzie opowiadać o banałach, tymczasem uzmysłowił większości zgromadzonych na sali, że Polska jest na prawdę jednym z czołowych krajów działających w internecie. Wykazał także, że Polacy są kreatywni i powinni wykorzystać takie możliwości i tworzyć więcej startupów, być może i międzynarodowych.

*##Podziękowania i Aulery 2009 *
Po zakończeniu prezentacji Oliviera Ueberholz z Mixxt odbyło się wręczenie podziękowań dla firm wspierających Aulę, a po tym pierwszy raz wręczono Aulery - nagrody/podziękowania/uznania za wkład w rozwijanie przedsiębiorczości internetowej, za przekazywanie wiedzy młodym projektom i za wiele innych aspektów z które zostały wpisane w cele Auli. Tegoroczne nagrody zostały wręczone twórcom trzech serwisów: Gastronauci.pl - portal z opisami i recenzjami restauracji, Nozbe.com - aplikacja sieciowa, która zdobyła światowe uznanie i będzie jedną z promowanych przez Yahoo! oraz Goldenline.pl - portal społecznościowy dla profesjonalistów.

Igor Dzierżanowski, współorganizator Auli powiedział na zakończenie: "Aula różni się od typowych konferencji marketingowych czy spotkań biznesowych - nie próbujemy nikomu nic sprzedać, nie stoi za nami żaden komercyjny gracz. Wartością dla uczestników jest konkretna, praktyczna wiedza i autentyczność. Wstęp jest bezpłatny, mamy doskonałych prelegentów i nikt nie jest skrępowany garniturami - obowiązuje styl własny".

Twórcy Auli nie zasypują gruszek w popiele, bo kolejne spotkanie już 18 czerwca. Dla tych, którzy chcą sprawdzić jakie prelekcje miały miejsce do tej pory przygotowano odświeżoną wersję strony www.aulapolska.pl, skąd można pobrać materiały.

Lazar i Michal Sliwinski.jpg

Ola Lazar i Michał Śliwiński

Każdy z uczestników dostał urodzinowy folder

Tagi: usa, internet, gpw, polska, firma, rynek, rynku, inwestycje, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz