Notowania

wyniki
09.02.2009 12:10

AXE wprowadza Flasha na iPhone

Unilever przedstawił wyniki zakończonej kampanii Axe, prowadzonej na iPhone przy użyciu technologii Flash.

Podziel się
Dodaj komentarz

Unilever przedstawił wyniki zakończonej kampanii Axe, prowadzonej na iPhone przy użyciu technologii Flash.

Żeby być precyzyjnym - wyniki te przedstawiła agencja Greystripe, zajmująca się tworzeniem bogatych aplikacji internetowych na potrzeby kampanii mobilnych, wraz z firmą comScore.

Mimo iż porozumienie pomiędzy Apple i Adobe w sprawie autoryzowanego wdrożenia Flasha na iPhone jest póki co melodią przyszłości, Greystripe w listopadzie 2008 roku uruchomiło na zlecenie Unilever aplikację na iPhone w formie mini-gry, opierając się na technologii Flash. Jak pokazują wyniki - bogatsze wrażenia odbiorców przełożyły się na sukces kampanii.

Greystripe udało się przenieść na iPhone istniejącą już i odnoszącą sukces w sieci kampanię "Dirty Night Determinator", promującą Axe Detailer. W ten sposób Axe jako pierwszy brand uruchomił pełnowymiarową kampanię reklamową, przeniesioną w całości z sieci na urządzenie Apple.

Fakt ten w jednym zdaniu skomentował jeden z brand managerów Axe, Shane Kent, mówiąc - "Konsekwencja w komunikowaniu jest priorytetem każdej marki i w przypadku Axe nie jest pod tym względem inaczej".

Mobilna kampania podniosła chęć zakupu produktu o 15% wśród osób, które zagrały w grę. 64% z nich stwierdziło dodatkowo, że ma pozytywne skojarzenia z marką, co w przypadku osób które jedynie zobaczyły reklamę dotyczyło 40%. W ankiecie wzięło udział blisko 4000 respondentów, spośród których 943 w ogóle nie widziało reklamy, a z pozostałych 2447 w grę zagrało 126. W trakcie trwania kampanii reklamę wyświetlono 3 miliony razy.
Jak się więc okazuje wrażenia osób, którym serwowana była interaktywna reklama w formie flashowej gry znalazły swoje odzwierciedlenie w dobrych wynikach kampanii. Wzrost chęci zakupu produktu i pozytywne postrzeganie brandu to efekty, które z pewnością przekonają inne firmy do szukania tej formy promocji.

Apple i Adobe mają więc duży problem, bo wiadomo już że na przeszkodzie do oficjalnej premiery Flasha na iPhone nie stoją problemy natury technicznej - jak do tej pory twierdzili przedstawiciele firm. Wzrastające zainteresowanie stosowaniem tej technologii może postawić obydwu gigantów pod ścianą.

źródło: AdvertisingAge

Tagi: wyniki, marki, 2008, apple, kampania, iphone, sieci, agencja, porozumienie, sukces, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz