Konsumenci z Azji Południowo - Wschodniej przywiązali się do zakupów online jak nikt inny na świecie. Przodują w kupowaniu przez internet nie tylko biletów lotniczych czy ubrań, ale też samochodów czy... jedzenia.
Według danych firmy badawczej Nielsen, 35 procent konsumentów w tym regionie świata przeznacza 11 procent kwoty swoich miesięcznych wydatków właśnie na zakupy w internecie. Dla porównania, średnia światowa wynosi 27 procent konsumentów.
Najwięcej wydają w sieci mieszkańcy Korei Południowej. Aż 59 procent z nich wydaje na internetowe zakupy więcej niż 11 procent kwoty wszystkich swoich wydatków. Tuż za nimi są Chiny, gdzie podobnie postępuje 41 procent konsumentów.
Kolejne 31 procent Azjatów dokonuje w internecie od 6 do 10 procent swoich miesięcznych zakupów. Również zdecydowanie więcej Azjatów niż mieszkańców innych regionów świata przyznaje, że ma zamiar kupować online w ciągu najbliższego półrocza.