Notowania

opinia
24.06.2009 15:10

Bardziej wierzymy znajomym z "reala"

Jaka jest prawdziwa siła marketingu szeptanego? Czy opinie wyrażane przez innych internautów faktycznie mają wpływ na nasze decyzje?

Podziel się
Dodaj komentarz

Jaka jest prawdziwa siła marketingu szeptanego? Czy opinie wyrażane przez innych internautów faktycznie mają wpływ na nasze decyzje?

Firma Mintel przeprowadziła badanie wśród amerykańskich internautów, które wykazało, że blisko 35% spośród osób podejmujących decyzje zakupowe na podstawie rekomendacji, sugerowało się zdaniem przyjaciół lub krewnych. Co czwarty swoją decyzję opierał na opinii partnera.

Warto zauważyć, że jedynie 5% kieruje się opiniami znalezionymi na blogach - tyle samo, co rozmowami na czatach. Wygląda więc na to, że blogi mogą pomóc w generowaniu buzzu wokół produktu, jednak ciężej przełożyć to na sprzedaż.

- To ciekawe, że spędzając tak wiele czasu w sieci, nadal wolimy sugerować się rekomendacjami od osób, które znamy i którym ufamy - komentuje Chris Haack z Mintel.

Najczęstszymi powodami, dla których internauci rekomendują innym produkty i usługi jest ich cena (64%), jakość (55%) oraz wygoda (33%).

- Rosnące grono osób kierujących się opiniami znalezionymi w sieci muszą zmusić marketerów do zwrócenia większej uwagi na działania WOMM - dodaje Haack.

Źródło: eMarketer

Tagi: opinia, rekomendacja, sprzedaż, sieci, marketing, wpływ, jakość, usługi, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz