Notowania

rok
15.02.2011 14:00

Bing rośnie najszybciej, choć nadal ma marny udział w rynku

29-procentowy wzrost wszystkich wyszukiwań, jaki osiągnął Bing pod koniec 2010 roku, to najwyższy wynik wśród wyszukiwarek - wynika z raportu comScore.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. Flickr.com/Danard Vincente/CC)

29-procentowy wzrost wszystkich wyszukiwań, jaki osiągnął Bing pod koniec 2010 roku, to najwyższy wynik wśród wyszukiwarek - wynika z raportu comScore.

W porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim, o osiem procent zwiększyła się także liczba unikalnych użytkowników, korzystających z wyszukiwarki Microsoftu. O 20 procent zwiększyła się również ilość wyszukiwań przypadających na jednego internautę używającego Binga.

Z kolei amerykański numer jeden - Google, zanotował 13-procentowy wzrost wszystkich wyszukiwań. Powiększyła się także liczba jego unikalnych użytkowników (3 procent). W ciągu roku zwiększyła się również ilość wyszukiwań w Google przypadających na jednego internautę (20 procent).

Zmiany w liczbie wyszukiwań w grudniu 2009 i 2010 w procentach
Wyszukiwarka Wyszukiwania Unikalni użytkownicy Wyszukiwania na jednego użytkownika
Google 13% 3% 10%
Yahoo 4% 8% -4%
Microsoft 29% 8% 20%
Ask 5% 8% -3%
AOL LLC -18% -25% 8%
Internet ogółem 12% 4% 8%

źródło: comScore

Wynik wszystkich wyszukiwań Yahoo, czyli drugiej pod względem popularności wyszukiwarki na świecie, poprawił się tylko o cztery procent. O tyle samo spadła też ilość wyszukiwań w przeliczeniu na jednego internautę korzystającego z Yahoo. Wzrosła natomiast liczba unikalnych użytkowników wyszukiwarki (8 procent).

Najgorzej w raporcie comScore wypada AOL LLC. Pod koniec 2010 roku z tej wyszukiwarki korzystało o jedną czwartą mniej unikalnych użytkowników niż rok wcześniej. O 18 procent zmalała też liczba wszystkich wyszukiwań. Lepiej wygląda tylko ilość wyszukiwań przypadająca na jednego internautę używającego AOL, która wzrosła o osiem procent.

Na polskim rynku wyszukiwarek również dominuje Google. korzystają z niego prawie wszyscy internauci (około 97 procent). Na drugim miejscu, choć z nieporównywalnie mniejszym wynikiem jest NetSprint (około 1,43 procent). MSN, który korzysta w Polsce z silnika Bing, jest trzeci w kolejności, a jego udział wynosi około 1 procent. Udział Yahoo jest marginalny.

Tagi: rok, polsce, wzrost, rynku, koniec, liczba, google, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz