Notowania

nowa
10.06.2009 12:10

Black Pixel Project od Greenpeace

Przyłącz się do akcji Greenpeace i wyłącz na swoim monitorze kilka pikseli.

Podziel się
Dodaj komentarz

Przyłącz się do akcji Greenpeace i wyłącz na swoim monitorze kilka pikseli.

Działająca na rzecz ochrony środowiska organizacja Greenpeace ruszyła z nową kampanią, mającą na celu oszczędzanie energii elektrycznej. To kolejna tego typu akcja, po opisywanej przez nas niedawno kampanii HP "Power to Change".

Black Pixel Project zachęca osoby korzystające z monitorów CRT i ekranów plazmowych do instalacji specjalnej aplikacji w formie małego, czarnego kwadratu zasłaniającego 2500 pikseli (50x50px). Dzięki aplikacji obszar ten nie będzie podświetlany, a co za tym idzie - monitor zużyje mniej energii. Aplikacja nie działa na ekranach LCD, których mechanizm podświetlania nie pozwala na eliminowanie pojedynczych pikseli.

Instalacja pojedynczego czarnego piksela to oszczędność rzędu 0,057 W / h, jednak gdy do akcji przyłączy się milion osób będzie to już 57 000 W. Jest to ilość energii, jaką zaoszczędzimy wyłączając na godzinę prawie 1,5 tysiąca lamp.

Po najechaniu myszką na piksel otrzymamy informacje na temat dotychczasowych efektów akcji. Do tej pory udało się już zaoszczędzić 100 000 W energii.

Źródło: Adverblog

Tagi: nowa, kampania, energia, ochrona, akcja, lcd, oszczędzanie, elektryczny, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz