Notowania

branży
30.10.2009 15:50

Bluerank zbadało wyszukiwarki pod kątem SEO

Bluerank przygotowało zestawienie porównujące wyszukiwarki: Google, Yahoo, Yandex, Bing i Baidu pod kątem SEO i ich wpływu na pozycje stron WWW w naturalnych wynikach wyszukiwarek.

Podziel się
Dodaj komentarz

W zestawianiu pod uwagę wzięto 16 czynników SEO takich, jak np.: linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wiek domeny, gęstość słów kluczowych oraz ich obecność w adresach WWW i miejsce w kodzie HTML, częstotliwość aktualizacji strony, zgodność ze standardami W3C, mapa strony, meta tagi. Celem porównania było sprawdzenie, jakie czynniki i w jakich proporcjach są dla poszczególnych wyszukiwarek ważne, a które mają mniejsze znaczenie przy pozycjonowaniu stron internetowych. Ponadto analiza ma być pomocna w określeniu, gdzie się najłatwiej pozycjonować, która wyszukiwarka podpowiada najwięcej, a także na co zwracać uwagę pracując nad wysokimi pozycjami serwisu.

Warto zwrócić uwagę na to, że w kategorii Metatagi tytuł strony jest bardzo ważny w przypadku każdej z wyszukiwarek, a opis i słowa kluczowe są drugorzędne i mają jakieś, choć niewielkie znaczenie właściwie tylko, jeśli wyszukujemy za pomocą Bing, Google lub Baidu. We wszystkich wyszukiwarkach, oprócz Baidu, liczy się jakość linków przychodzących, tylko w przypadku Baidu bardziej istotna jest ich ilość. Jeśli idzie o wiek domeny duży nacisk na ten parametr kładzie Google, zwłaszcza w pierwszych kilkunastu miesiącach istnienia domeny. Dla starszych domen szybciej można uzyskać wysokie pozycje na konkurencyjne frazy. Wiek domeny ma mniejsze znaczenie niż dla Google w przypadku Yahoo! i Baidu, większe zaś - w przypadku wyszukiwarek Yandex i Bing.Tagi Hx, alt obrazków i title linków są istotne w procesie optymalizacji jedynie dla Yandex, Bing i Baidu - zwłaszcza nagłówki H1, H2, H3 oraz atrybut alt dla grafik.

Informacje potrzebne do skonstruowania zestawienia pozyskiwano z róznych źródeł. Wśród nich m.in. blogi eksperckie z branży search engine optimization opisujące testy i doświadczenia ich autorów, oficjalne wytyczne wyszukiwarek publikowane w Sieci oraz własne obserwacje i Bluerank. Agencja podkreśla, że dane, jakie udało się uzyskać w znacznym stopniu pokrywały się, co sprawia, że końcowy obraz można uznać za spójny i wiarygodny. Równocześnie jest ono aktualne jedynie na chwilę obecną i trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że sytuacja w ciągu najbliższych miesięcy może ulec zmianie.

Pełny tekst raportu dostępny jest na stronie: szukaj.bluerank.pl/porownanie-wyszukiwarek-w-seo.html

Tagi: branży, serwis, sieci, pomoc, strona, raport, proces, jakość, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz