Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
prezydent
23.04.2009 01:00

Branża PR mówi dość

Związek Firm Public Relations opublikował List Otwarty, który powstał w proteście przeciwko deprecjonowaniu działań PR w debacie publicznej oraz zrównywaniu ich z propagandą.

Podziel się
Dodaj komentarz

Związek Firm Public Relations opublikował *List Otwarty****, który powstał w proteście przeciwko deprecjonowaniu działań PR w debacie publicznej oraz zrównywaniu ich z propagandą. Stanowisko ****ZFPR* poparły organizacje branżowe, biznesowe oraz środowisko naukowe.

Jak możemy przeczytać w liście ZFPR, "W ostatnim czasie nagminnym stało się nadużywanie w debacie publicznej terminu public relations. Wyrażenie to jest stosowane przez uczestników życia publicznego, szczególnie polityków, jako określenie równoznaczne z manipulacją, propagandą czy kłamstwem. (…) Jako przedstawiciele branży PR, środowiska naukowego i biznesowego stanowczo protestujemy przeciwko deprecjonowaniu terminu public relations. Jest on nie tylko określeniem pewnego zbioru działań, ale również zawodu wykonywanego przez tysiące osób zgodnie z zasadami etyki i Kodeksem Dobrych Praktyk. (…) Public relations to działania wykluczające posługiwanie się kłamstwem. Jeśli ktoś wprowadza opinię publiczną w błąd, manipuluje lub tuszuje rzeczywistość, nie prowadzi działań PR. Public relations oprera się bowiem wyłącznie na prawdzie i zakłada uczciwą i rzetelną komunikację na temat prowadzonych działań".

Według ZFPR specjalista public relations, tak jak lekarz, prawnik czy dziennikarz, to zawód zaufania publicznego - praca polegająca na zarządzaniu informacją, prowadzeniu komunikacji dla najważniejszych spółek, firm i korporacji oraz wielu innych podmiotów. Celem inicjatywy "Głos PR" jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na branżę, w której na co dzień pracują tysiące osób zajmujących się rzecznictwem, komunikacją, kontaktem z mediami, a także rozwiązywaniem sytuacji problemowych i kryzysowych.

Pod listem swój podpis złożyli m.in.: Paweł Trochimiuk - Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations, Henryka Bochniarz - prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, dr Dariusz Tworzydło - prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Marek Wróbel - prezes Fundacji InternetPR, dr Andrzej Stolarczyk - przedstawiciel Rady Etyki PR.

Za pośrednictwem witryny www.glosPR.pl każdy może złożyć wirtualny podpis i dołączyć do grona popierających stanowisko ZFPR. Dotychczas inicjatywę wsparło blisko 900 osób.

List Otwarty to początek akcji, której celem jest edukacja opinii publicznej na temat public relations. Jak informuje na swojej stronie ZFPR, aktualnie we współpracy z Press Service Monitoring Mediów opracowywany jest raport zatytułowany "PR w ustach polityków". Przygotowywane są również spotkania edukacyjne.

Tagi: prezydent, praca, branży, raport, firm, prezes, edukacja, związek, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz