Notowania

internet
18.05.2010 09:34

Budowanie wizerunku marki doczeka się standardów

Przygotowaniem wytycznych zajmie się grupa Brand advertising, powołana przez IAB Polska.

Podziel się
Dodaj komentarz

Przygotowaniem wytycznych zajmie się grupa Brand advertising, powołana przez IAB Polska.

Pierwszy dokument, który światło dzienne ujrzy jeszcze w maju będzie dotyczył standardów display, w tym również formatów reklamy. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie poradnika dla marketerów. Grupa, która pierwszy raz zebrała się 13 maja i od tej pory spotykać będzie się co trzy tygodnie, zajmie się również zbieraniem przykładów skutecznych działań wizerunkowych i badań potwierdzających skuteczność.

Doszliśmy do wniosku, że ten obszar wymaga szczególnej uwagi. Naszym celem jest pokazanie, że internet oprócz tego, że jest doskonałym medium do prowadzenia działań marketingowych o charakterze direct response, znakomicie sprawdza się także w kreowaniu i budowaniu wizerunku marek - podkreśla **Piotr Kowalczyk**, prezes Zarządu IAB Polska. - Fakt, że tzw. performance marketing w internecie jest skuteczny wydaje się być oczywisty dla większości marketerów, natomiast wciąż część firm nie jest w pełni przekonana, że w internecie można skutecznie budować wizerunek marki lub po prostu nie wie jak to robić.

W ramach grupy - jak podkreśla IAB - działają najwięksi wydawcy i sieci reklamowe. Zaproszenie dostały również domy mediowe.

Dokument poświęcony standardom display wejdzie w życie 1 września. Do tego czasu wydawnictwa powinny wdrożyć jego zapisy - mówi Interaktywnie.com **Patrycja Sass-Staniszewska** z IAB. - Po tym okresie przejściowym wprowadzony zostanie system certyfikacyjny. Certyfikaty otrzymają ci wydawcy, którzy standardy spełniają.

Przygotowywane reguły to kolejne - po Dokumencie Dobrych Praktyk Marketingu Szeptanego Online - wytyczne dla rynku reklamy w internecie. Podobnie jak ten dotyczący WOMM, również wytyczne dotyczące Brand advertisingu nie będą obowiązkowe, ale - jak podkreśla IAB - świadczyć będą o profesjonalizmie instytucji, które je stosują.

Tagi: internet, rynek, polski, dom, system, reklama, sieci, prezes, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz