Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
pomoc
28.12.2010 12:18

Case study: Cropp kontroluje bileciki

"Bileciki do kontroli" to kampania łącząca działania online i offline - użytkownicy między innymi Facebooka otrzymywali kupony do sklepów Cropp. Kampania zdobyła w tym roku nagrodę Mixx Awards.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Bileciki Cropp)

"Bileciki do kontroli" to kampania łącząca działania online i offline - użytkownicy między innymi Facebooka otrzymywali kupony do sklepów Cropp. Kampania zdobyła w tym roku nagrodę Mixx Awards.

Kampania, przeprowadzona przez agencję zjednoczenie.com, miała na celu zbudować lojalność klientów, z którymi sieć Cropp stara się utrzymać kontakt. Akcja miała realizować cele sprzedażowe, łącząc jednocześnie elementy społecznościowe.

Założenia

Jednym z założeń kampanii "Bileciki do kontroli" było stworzenie spójnej kampanii online i offline polegającej na przydzielaniu kuponów rabatowych za zakupy dokonywane w sklepach Croppa. Poza internetem, kampania była promowana również w salonach marki i na nośnikach zewnętrznych. Bilecki są kuponami zniżkowymi, zawierającymi unikalne kody kreskowe. Klienci zbierali bileciki, by zdobyć jak największą zniżkę w sklepie. Im większa liczba kuponów, tym wyższa zniżka. Każdy kupon posiadał unikalny kod, który był weryfikowany za pomocą specjalnej aplikacji.

Maksymalnie jednorazowo można było wykorzystać cztery kupony - w tym jeden z FB, jeden z mailingu, a pozostałe za zakupy powyżej 100 złotych (w e-sklepie albo w tradycyjnym sklepie)

Przebieg

W kampanii nacisk położono na e-mail marketing, aplikację na Facebooku, informacje na stronie www i działania w salonach Croppa. Na potrzeby akcji została stworzona aplikacja do weryfikacji kodów kreskowych w salonach Croppa oraz w e-sklepie.
Akcja rozpoczęła się w grudniu 2009 roku i trwała do końca października 2010.

Kampania rozpoczęła się wysyłką biuletynu do osób zapisanych na newsletter Cropp. Po kliknięciu w odnośnik znajdujący się w wiadomości, internauci otrzymywali swój unikalny kod zniżkowy. Jednocześnie w biuletynie znajdowała się informacja, że kolejny kupon otrzymają fani marki na Facebooku.

W tym czasie wystartowała również aplikacja na Facebooku, a wszyscy fani marki otrzymali do niej link. Dzięki aplikacji każdy otrzymywał unikalny kod upoważniający do zniżki na zakupach. Informacje o zniżkach były przekazywane dalej znajomym, którzy również mieli szansę otrzymać kupon. Wpierw jednak musieli "polubić" stronę Cropp na Facebooku. "Bilecik" zniżkowy otrzymywały również osoby, które w trakcie akcji zapisały się na newsletter Cropp na stronie www.

Ponadto częścią kampanii było również wprowadzenie możliwości korzystania z bilecików do kontroli w internetowym sklepie Cropp. Zasady były podobne jak w tradycyjnych sklepach - zakupy za kwotę minimum 100 złotych były objęte rabatem.

Agencja na bieżąco monitorowała również zainteresowanie akcją. Dzięki unikalnym kodom można było wygenerować szczegółowe dane dotyczące popularności kampanii. Wykorzystanie Facebooka umożliwiło dwukierunkową komunikację z odbiorcą - w trakcie trwania kampanii na tablicy profilu Croppa wyjaśniano wątpliwości dotyczące regulaminu akcji i ewentualne trudności, jakie napotykali fani chcący skorzystać z promocji. Facebook umożliwił szybką reakcję na sytuacje kryzysowe i utrzymywanie stałego kontaktu z uczestnikami kampanii.

Efekty

System unikalnych kodów kreskowych umożliwił wygenerowanie szczegółowych statystyk dotyczących popularności kuponów zniżkowych. Rezultaty:

  • Liczba przyznanych bilecików drogą mailową 56 509
  • Liczba przyznanych bilecików fanom Croppa na Facebooku: 35 756

Udało się również przyczynić się do popularyzacji newslettera i rozbudowy bazy adresów mailowych Croppa. W trakcie trwania kampanii do newslettera zapisało się ponad 16 tysięcy subskrybentów. Zaprezentowane rezultaty nie stanowią ostatecznego podsumowania akcji - planowany termin zakończenia kampanii wyznaczono na 31 października 2010 roku.

W ciągu dziesięciu miesięcy trwania akcji, liczba fanów marki na Facebooku wzrosła z 7 000 w grudniu 2009 roku (na początku trwania akcji) do ponad 147 000 fanów w pierwszych dniach września 2010 roku.

Tagi: pomoc, strona, akcja, kampania, marki, agencja, marketing, dane, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz