Notowania

Przejdź na
strona
01.07.2011 06:13

Case study: tysiąc miast w wyścigu o Monopoly

Warszawa, rzutem na taśmę, na ostatnim miejscu. Najwięcej osób przekonał Białystok. Ponad 600 tysięcy internautów oddało dwa miliony głosów w walce o miejsce na planszy kultowej gry.

Podziel się
Dodaj komentarz

Założenia

Celem kampanii było stworzenie planszy Monopoly tylko z polskimi miastami. Marketerzy z OS3 Multimedia chcieli zwerbować do głosowania jak największą liczbę internautów dzięki docieraniu do lokalnych społeczności. Do zabawy zaproszono urzędy miast i liczne media lokalne.

Gracze mogli wybrać jedną z 60 propozycji głównych, lub podać własny typ do tak zwanej dzikiej karty. Dwa z pośród najbardziej popularnych typów wypełniły ostatnie miejsca na planszy.

- Druga lista jest otwarta. Chętni mogą wysuwać własne kandydatury. Dwie z największym oparciem dostana tak zwane "dzikie karty" i tym samym będą miały swoje pola na planszy. Tutaj jedna osoba może oddać jeden głos dziennie - tłumaczy Kamila Kwasniewska z Hasbro Polska, producenta Monopoly.

Realizacja

Firma do kampanii wykorzystała stronę internetową www.monopoly.pl, profil społecznościowy na Facebooku, wspomniane już urzędy miast oraz prasę i telewizję. Jak czytamy w informacji prasowej, media komentowały akcję Monopoly w ponad 1800 publikacjach.

Na stronie konkursowej monopoly.pl każdego dnia można było oddawać głosy na dwie listy. Do dzikiej karty internauci zgłosili ponad dwa tysiące miast. Hasbro pozyskiwało internautów również dzięki konkursowi, w którym nagrodami były aparaty fotograficzne dla najbardziej aktywnych.

Stronę internetową wspomagał Facebook. Fanpage cieszył się dużym zainteresowaniem użytkowników, zawierał zdjęcia miast biorących udział w konkursie, liczne wątki dyskusyjne i informacje o kandydatach. Strona zawierała również aplikację Głosuj na swoje miasto, która umożliwiała bezpośredni udział w plebiscycie.

Prezentujemy zwycięskie miasta. Dwie ostatnie pozycje otrzymały dziką kartę.

Wyniki głosowania
Miasto Procent wskazań
Białystok 7,00%
Gorzów Wielkopolski 5,44%
Poznań 4,87%
Gdynia 4,16%
Kraków 3,98%
Kalisz 3,91%
Wrocław 3,86%
Piotrków Trybunalski 3,53%
Tarnów 3,44%
Bydgoszcz 3,37%
Zielona Góra 3,31%
Szczecin 3,27%
Elbląg 3,04%
Chojnice 2,95%
Łódź 2,91%
Rybnik 2,88%
Toruń 2,87%
Katowice 2,83%
Lublin 2,74%
Warszawa 2,71%
Bełchatów 8,69%
Świętochłowice 7,56%

Efekty

Przez miesiąc w akcji wzięło udział 600 tysięcy osób, co dało ponad 2 miliony głosów. Strona internetowa wygenerowała łącznie 900 tysięcy odsłon, a w najgorętszych dniach kampanii dziennie odwiedzało ją 80 tysięcy internautów. Hasbro podała zmiany na portalu społecznościowym:

* Liczba wpisów marki na tablicy: z 10 do 75
* Liczba wpisów fanów na tablicy: z 131 do 1 622
* Liczba komentarzy pod wpisami: z 58 do 3 547
* Liczba „Lubię to!”: z 222 do 8 285
* Łączna liczba interakcji z fanami: z 280 do 11 832
* Liczba fanów: z 667 do 41 489

Z samej aplikacji skorzystało ponad 150 tysięcy osób, czyli średnio 20 tysięcy internautów dziennie. Fanpage na Facebooku w jeden miesiąc zyskał trzy i pół tysiąca fanów i obecnie to już ponad 4 tysiące użytkowników. Polska edycja gry planszowej już w sierpniu.

Tagi: strona, media, akcja, zmiany, telewizja, informacje, udział, były, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz