Notowania

badania
28.01.2011 06:22

Co czwarty mieszkaniec miasta zna zakupy grupowe

W listopadzie 2010 roku witryny oferujące specjalne deale odwiedziło już 3,2 miliona osób. Zdecydowanym liderem pozostaje Groupon.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. SXC.hu/Henkster/CC)

W listopadzie 2010 roku witryny oferujące specjalne deale odwiedziło już 3,2 miliona osób. Zdecydowanym liderem pozostaje Groupon.

Po pół roku od powstania CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) i Gruper.pl, łączny zasięg wszystkich serwisów zakupów grupowych sięga już 18 procent, a łączna liczba ich użytkowników 3,2 miliona. Groupon i Gruper to także zdecydowani liderzy - z ich witryn korzysta odpowiednio 2,6 miliona i 785 tysięcy internautów. Tam też odwiedzający najchętniej kupują zniżkowe bony.

W październiku po raz pierwszy w zestawieniu badania Megapanel PBI/Gemius pojawiły się witryny konkurencyjnych portali: Okazik, MyDeal oraz FastDeal. Wśród tych serwisów prym wiedzie MyDeal z 247 tys. użytkowników.

Oferta serwisów grupowych jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych i średnich miast. Na przykład Gruper.pl oferuje deale w ponad 50, a Groupon.pl w ponad 20 miastach. Okazuje się jednak, że 30 procent odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi. Wynika to faktu, że większość serwisów stara się także oferować deale tzw. "cała Polska", które najczęściej są ofertą sklepów internetowych (bon zniżkowy) lub pobytem w hotelu np. nad morzem lub w górach.

W dużych miastach - powyżej 500 tysięcy mieszkańców - zasięg serwisów zakupów grupowych w październiku sięgnął 23 procent. Znaczy to, że blisko 1/4 internautów z tych miast korzystała z witryn serwisów zakupów grupowych (niezależnie czy dokonali zakupu czy nie).

Zdaniem respondentów, najważniejszym czynnikiem decydującym o atrakcyjności dealu jest kwota lub procent udzielonej zniżki. Ważne także, aby kupowana usługa była w dogodnej lokalizacji, by nie tracić czasu na dojazd. Typ oferowanego dealu (np. restauracja czy spa) ma mniejsze znaczenie.

Na strony serwisów zakupów grupowych zaglądają przede wszystkim internauci w wieku 15-34 lat, osoby te stanowią 58 procent wszystkich użytkowników serwisów grupowych. Liczną grupą użytkowników serwisów są także osoby w wieku 35-44 (17 procent) w pozostałych grupach wiekowych zainteresowanie serwisami zakupów grupowych jest nieco niższe.

Nieco częściej z serwisów zakupów grupowych korzystają kobiety niż mężczyźni. Kobiety stanowią 59 procent użytkowników serwisów być może także dlatego, że znaczna część oferty serwisów skierowana jest do kobiet (usługi kosmetyczne, Spa).

Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius (IV – XI 2010) oraz z sondażu zrealizowanego przez PBI w grudniu 2010 roku na próbie 502 internautów w wieku 18-54 lata ( Omnibus Online IMAS International).

Tagi: badania, raport, usługi, grupa, zakupy, kobiety, online, wsi, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz