Notowania

media
18.11.2010 16:03

Co trzeci e-sklep przed świętami zainwestuje w reklamę w social media

63 procent badanych właścicieli e-sklepów deklaruje inwestycje w reklamę on-line przed świętami Bożego Narodzenia, a blisko jedna trzecia stawia na promocję w sieciach społecznościowych.

Podziel się
Dodaj komentarz

63 procent badanych właścicieli e-sklepów deklaruje inwestycje w reklamę on-line przed świętami Bożego Narodzenia, a blisko jedna trzecia stawia na promocję w sieciach społecznościowych.

Połowa respondentów przepytanych przez platformę e-commerce Shoper twierdzi, że przedświąteczny okres przyniesie im znacznie wyższe zyski. Wśród nich co piąty przewiduje, że obroty będą wyższe nawet o połowę w stosunku do poprzedniego sezonu. Niemal co trzeci uważa natomiast, że wyniki sprzedaży pozostaną na podobnym poziomie jak przed rokiem.

Optymistyczne prognozy są motywowane przez respondentów rosnącą świadomością korzyści wynikających z zakupów on-line (22,59 procent), jakością proponowanej oferty (ponad 20 procent badanych) oraz zwiększeniem powszechności korzystania z sieci (ponad 16 procent) i lepszymi nastrojami konsumentów (prawie 13 procent).

Ponadto zdaniem badanych klientów przyciągają przede wszystkim promocje, niższe ceny i rabaty. 60 procent ankietowanych zamierza zachęcać klientów do zakupu oferując upusty cenowe. 36 procent właścicieli e-sklepów rozważa udzielenie rabatów na zakup kilku produktów, a jedna czwarta decyduje się na oferowanie kuponów rabatowych.

Prawie połowa uczestników badania zapowiada wzbogacenie asortymentu swoich sklepów przed świętami o nowe produkty i limitowane kolekcje (ponad 13 procent). Ponad 63 procent właścicieli sklepów deklaruje w okresie świątecznym w inwestycje w reklamę on-line, 37 procent decyduje się na poprawę pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych, a blisko jedna trzecia respondentów stawia na promocję za pośrednictwem mediów społecznościowych.

W badaniu przeprowadzonym przez platformę Shoper wzięło udział 154 właścicieli sklepów internetowych reprezentujących różnorodne branże.

Tagi: media, inwestycje, ceny, reklama, wyniki, sieci, badania, promocja, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz