Notowania

badania
25.02.2011 06:34

Co trzeci internauta szuka porad dla rodziców

Ponad 40 procent mężczyzn odwiedza serwisy parentingowe, choć te adresowane są głównie do kobiet. W sumie na strony dla rodziców zagląda ponad 5 milionów internautów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. SXC.hu/coolza/CC)

Ponad 40 procent mężczyzn odwiedza serwisy parentingowe, choć te adresowane są głównie do kobiet. W sumie na strony dla rodziców zagląda ponad 5 milionów internautów.

Jak wynika z badań PBI, cztery lata temu w polskiej sieci funkcjonowało 18 witryn dla rodziców, obecnie ich liczba sięga 86. Liczba użytkowników stron parentingowych wzrosła z 660 tysięcy do pięciu milionów. Do serwisów parentingowych zaliczają się zarówno wortale tematyczne, serwisy z poradami, strony typu Q&A (z pytaniami zadawanymi przez internautów i odpowiedziami innych użytkowników lib specjalistów), ale również blogi - w tym ciężarnych kobiet, rodzinnych fotoblogów i pamiętników młodych mam.

Najpopularniejszym serwisem dla rodziców jest witryna dziecko.onet.pl (według rankingu samych domen, bez grup witryn). Serwis ten notuje ponad 745 tysięcy realnych użytkowników miesięcznie, którzy generują blisko trzy miliony odsłon. Średnio jeden użytkownik spędza na stronie 7 minut i 34 sekundy. Kolejne dwa miejsca w zestawieniu zajmują dzieci.pl oraz rodziceradzapl. Serwisy te notują odpowiednio 706 i 652 tysiące RU.

Serwisy parentingowe, choć skierowane w większości do kobiet, znajdują odbiorców również wśród mężczyzn - stanowią oni 40 procent użytkowników. Wiek użytkowników wortali dla rodziców to przede wszystkim 25-34 lata. Ponad połowę mniej userów ma więcej niż 35 i mniej niż 44 lata, a jedynie 9 procent mieści się w przedziale 45-54 lat.

W sumie w ciągu ostatnich czterech lat liczba użytkowników serwisów parentingowych wzrosła prawie ośmiokrotnie. W 2006 roku ich zasięg wynosił ledwie 6 procent, z kolei na koniec 2010 roku - już 27 procent. W 2010 roku dało się zauważyć spadek liczby użytkowników (od lutego do sierpnia), jednak później kategoria ta nieco się odbiła i tendencja jest wzrostowa.

Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius (XI 2010).

Tagi: badania, serwis, sieci, koniec, spadek, miejsca, liczba, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz