Notowania

polska
21.10.2010 06:31

Co trzeci użytkownik smartfona ogląda telewizję przez telefon

Polacy znacznie częściej, niż użytkownicy mobilnego internetu w innych krajach europejskich, wyszukują informacje za pomocą telefonu komórkowego. Chętniej korzystamy również z aplikacji mobilnych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Polacy znacznie częściej, niż użytkownicy mobilnego internetu w innych krajach europejskich, wyszukują informacje za pomocą telefonu komórkowego. Chętniej korzystamy również z aplikacji mobilnych.

Użytkownicy telefonów mobilnych w Polsce wolą uzyskiwać dostęp do mobilnego internetu raczej przez aplikację, niż przez przeglądarkę (odpowiednio 45 i 39 procent). Natomiast we Francji i Wielkiej Brytanii występuje tendencja odwrotna. 40 procent Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych, a następnie czyta je dokładniej za pomocą komputera - wynika z badania "Mobile Exposure 2010, przeprowadzonym przez TVN Obop dla Orange.

W Hiszpanii proporcje są wyrównane: z przeglądarki i z aplikacji korzysta po 42 procent użytkowników. W innych krajach występuje niechęć do aplikacji. Widać to zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie użytkownicy zdecydowanie wolą przeglądarkę (70 procent) niż aplikacje mobilne (55 procent). We Francji przeglądarkę preferuje 68 procent użytkowników, a aplikacje 60 procent.

72 procent polskich użytkowników chętnie wyszukuje te same informacje na telefonie i na komputerze. Europejscy użytkownicy najbardziej cenią w mediach mobilnych takie zalety, jak oszczędność czasu (44 procent), jakość nawigacji (42 procent) i szybki dostęp (29 procent). Cena aplikacji jest mniej istotną barierą dla użytkowników w Wielkiej Brytanii i Francji (odpowiednio 13 i 20 procent), gdzie mobilny internet jest bardziej dojrzały, natomiast w Polsce (41 procent) i Hiszpanii (28 procent) jest ona większym problemem.

Badanie wykazało także rosnący wpływ mediów mobilnych na korzystanie z mediów tradycyjnych. Obecnie wpływają one negatywnie na media drukowane. 19 procent użytkowników mediów mobilnych w Polsce podaje, że czytają mniej magazynów, a 21 procent czyta mniej gazet.

Najczęściej używane Wielka Brytania Francja Hiszpania Polska
1 E-mail (60%) E-mail (60%) Geolokacja (44%) E-mail (44%)
2 Sieci społecznościowe (44%) Geolokacja (42%) E-mail (41%) Geolokacja (44%)
3 Geolokacja (39%) Sieci społecznościowe (40%) Sieci społecznościowe (36%) Sieci społecznościowe (39%)
4 Komunikator (32%) Oglądanie TV (35%) Komunikator (30%) Oglądanie TV (35%)

64 procent chętnie dokonuje płatności, rezerwacji lub zakupów za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Dla porównania — do tych celów wykorzystuje swoje urządzenia mobilne 48 procent użytkowników we Francji, 43 procent w Hiszpanii i 39 procent w Wielkiej Brytanii. W Polsce zaufanie do marki jest bardziej istotne dla kobiet, niż dla mężczyzn (odpowiednio 86 i 71 procent). W ogólnym przekroju dla ponad trzech czwartych użytkowników mediów mobilnych w Europie ważne jest, aby odwiedzane przez nich serwisy były im znane i cieszyły się ich zaufaniem (75 procent w Polsce, 83 we Francji, 87 w Hiszpanii i 92 w Wielkiej Brytanii).

W Polsce mobilny internet jest wykorzystywany przez 73 procent użytkowników w czasie gdy są w domu, przez 59 procent poza domem, przez 59 procent w pracy lub w szkole i przez 54 procent w autobusie lub pociągu. W domu najczęściej jest on używany do pobierania muzyki (76 procent) i oglądania wideo (66 procent), a poza domem do przeglądania map ulic (62 procent), wyszukiwania w internecie (52 procent) i szybkiego wysyłania wiadomości (44 procent).

Badanie ankietowe przeprowadzone przez TNS Global na zlecenie Orange. Badanie zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce, gdzie realizatorem badania była Wirtualna Polska. Faza kalibracji obejmowała 2000 bezpośrednich wywiadów, w każdym z krajów. Badanie zostało przeprowadzone główne online z udziałem:
• Wielka Brytania: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
• Francja: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
• Hiszpania: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
• Polska: 1000 użytkowników smartfonów

Tagi: polska, internet, media, pomoc, pracy, polsce, marki, domu, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz