Notowania

polska
30.09.2010 06:09

ComScore bada polski internet. NK wyżej niż Onet

Pojawiły się pierwsze wyniki badań oglądalności polskich serwisów - top 20 za sierpień 2010 roku, przygotowane przez comScore.

Podziel się
Dodaj komentarz

Pojawiły się pierwsze wyniki badań oglądalności polskich serwisów - top 20 za sierpień 2010 roku, przygotowane przez comScore.

Od jakiegoś czasu mówi się, że comScore jest zainteresowany kupnem firmy badawczej Gemius, która w Polsce jest odpowiedzialna między innymi za Megapanel. Póki co jednak pogłoski pozostają niepotwierdzone, a transakcja, która miała zakończyć się w połowie tego roku, wciąż pozostaje otwarta. Krokiem naprzód jest jednak dzisiejsza publikacja comScore, prezentująca dwadzieścia najpopularniejszych witryn w Polsce.

Według danych comScore najpopularniejsze w Polsce są witryny Google (łącznie z YouTube). Drugie miejsce należy do MIH Limited, spółki, która - w dużym skrócie mówiąc - łączy Allegro i GG Network. Trzecie miejsce należy do Naszej Klasy. Co ciekawe, poza podium znajduje się Onet.pl, zaraz za nim Wirtualna Polska. W czołowej dwudziestce znalazły się również Filmweb.pl, Zumi.pl, Tekstowo.pl czy też Peb.pl.

Lp. Nazwa Total Unique Users (000)
1 Google Sites 17,238
2 MIH Limited 14,200
3 Nasza-Klasa.pl 13,868
4 Grupa Onet.pl 12,010
5 Wirtualna Polska 11,845
6 Grupa o2 11,577
7 Wikimedia Foundation Sites 8,924
8 Agora SA 8,406
9 Interia.pl SA 8,286
10 Facebook.com 7,578
11 AOL, Inc. 6,351
12 Demotywatory.pl 5,441
13 Chomikuj.PL 5,213
14 VEVO 4,322
15 Microsoft Sites 4,262
16 Filmweb.pl 4,208
17 Zumi.pl 3,601
18 Tekstowo.pl 3,555
19 Info.pl 3,487
20 Peb.pl 3,415
Wyniki raportu ComScore potwierdzają to, o czym mówimy od dawna. NK ma niemal 14 milionów regularnych Użytkowników, którzy bardzo się angażują w funkcjonowanie portalu. Do tej pory lokalne badanie często pokazywało, że ten zasięg jest mniejszy - mówi **Dominik Kaznowski**, pełnomocnik zarządu NK ds. marketingu i promocji. - Cieszymy się, że niezależna i renomowana instytucja potwierdza realny obraz obecności NK na polskim rynku internetowym.

Z danych comScore wynika również, że w Polsce jest prawie 18 milionów internautów powyżej 15 roku życia. Warto jednak zauważyć, że wyniki te prezentują liczbę unique users (cookies), podczas gdy Megapanel podaje real users, uwzględniając przy tym również badania na panelistach. Stąd też dane comScore mogą być wyższe niż te, które podaje Gemius.

Ciekawostką w wynikach comScore jest również obecność AOL oraz Vevo, które w Polsce działa jedynie na platformie YouTube. AOL.com z kolei, według Megapanelu, notuje około 515 tysięcy RU (w lipcu 2010 r.).

Na razie za wcześnie na prognozy, czy badania comScore staną się konkurencyjne dla Megapanelu. Również PBI nie komentuje działań innych podmiotów.

Tagi: polska, internet, polski, serwis, rynku, wyniki, polsce, badania, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz