Notowania

polska
19.02.2010 12:11

Czas na e-ewangelizację

Już ponad 2 mln osób w Polsce odwiedza witryny z treściami religijnymi - podaje PBI. Czy więc nadszedł czas, by Kościół postawił na e-ewangelizację?

Podziel się
Dodaj komentarz

Już ponad 2 mln osób w Polsce odwiedza witryny z treściami religijnymi - podaje PBI. Czy więc nadszedł czas, by Kościół postawił na e-ewangelizację?

- Od listopada 2008 roku do listopada 2009 roku w naszym kraju przybyło półtora miliona nowych internautów, co stanowi wzrost o 10 proc. W tym samym czasie liczba internautów odwiedzających strony z treściami chrześcijańskimi wzrosła o 31 proc., co przekłada się na ponad 2 mln osób – podaje Andrzej Garapich, prezes zarządu spółki Polskie Badania Internetu, prowadzącego badanie Megapanel PBI/Gemius.

Wśród najpopularniejszych witryn o tej tematyce są Opoka (Opoka.org.pl), Adonai (Adonai.pl), strona Tygodnika Powszechnego, który wchodzi w skład Grupy ITI, portal Wiara (Wiara.pl) oraz magazyn internetowy Katolickiej Agencji Informacyjnej eKAI. Ale najpopularniejszy z nich w Megapanelu zajmuje dopiero miejsce w drugiej setce.

Prezes PBI podaje, że serwisy religijne odwiedzają w większości kobiety niż mężczyźni (stosunek jednych do drugich wynosi 57 proc. do 43 proc.). Wśród nich największą grupę stanowią osoby w wieku 15-24 lata (29 proc.). Są to najczęściej osoby ze średnim i podstawowym wykształceniem – odpowiednio 34 proc. i 31 proc. Z wyższym wykształceniem jest ich 23 proc., a z zawodowych 12 proc. – Osoby szukające treści religijnych są głównie mieszkańcami wsi (29 proc.) – mówi Garapich. W drugiej kolejności są to mieszkańcy miast liczących 20-100 tys. osób.

Ksiądz dr Józef Kloch z Biura Prasowego Episkopatu Polski powiedział, że impuls na nowe otwarcie w internecie idzie z samego Watykanu. – Naukę o potrzebie otwarcia się głosi sam papież Benedykt XVI, mówiąc o potrzebie ewangelizacji cyfrowego kontynentu – stwierdza. Za przykłady e-ewangelizacji ks. Kloch uważa utworzenie przez Watykan profilów na YouTube i Facebooku. Kloch jednocześnie podkreśla, że większą aktywność we współtworzeniu sieci mają na swoim koncie protestanci niż katolicy.

- Uczestnictwo Kościoła w internecie jest naturalne. Ale obecność w sieci to również otwarcie na dialog, z czym Kościół czasami ma problemy – mówi Maciej Górnicki z Fundacji „Opoka”. Tymczasem priorytetową sprawą jest, jak podkreślił, "niesienie dobrej nowiny" i obustronna komunikacja. Szansa na to jest upatrywana poprzez obecność w licznych społecznościach internetowych.

- Duszpasterstwo w sieci zaczyna być coraz bardziej popularne. Duchowni uczestniczą w forach internetowych i prowadzą blogi – dodaje ks. Kloch . – Ale nie obawiajmy się, nie grozi nam sytuacja, że w niedługim czasie opustoszeją kościoły.

Tagi: polska, internet, serwis, polski, sieci, strona, wzrost, prezes, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz