Notowania

internet
06.10.2010 06:27

Debiut bez fajerwerków? IE z najgorszym wynikiem w historii

Mimo udanego debiutu Internet Explorera 9, Microsoft wciąż traci na rynku przeglądarek. We wrześniu jego udziały w rynku wyniosły 49,8 procent. IE nigdy nie zanotował gorszego wyniku.

Podziel się
Dodaj komentarz

Mimo udanego debiutu Internet Explorera 9, Microsoft wciąż traci na rynku przeglądarek. We wrześniu jego udziały w rynku wyniosły 49,8 procent. IE nigdy nie zanotował gorszego wyniku.

Jak pokazują najnowsze dane StatCounter za wrzesień 2010, udział Internet Explorera spadł do 49,8 procent. Przeglądarka z miesiąca na miesiąc traciła użytkowników, największy spadek (o 1,3 punkta procentowe) zanotowała z lipca na sierpień. Wrześniowy wynik jest jak dotąd najniższym w historii produktu Microsoft, chociaż IE wciąż znacznie dominuje i jest liderem światowego rynku.

Największy konkurent, IE, Firefox, zyskuje, jednak niewiele. W porównaniu do sierpnia, we wrześniu udziały FF wzrosły raptem o 0,4 punkta procentowego. Sytuacja przeglądarki jest jednak stabilna. Największy wzrost jednak notuje Chrome, przeglądarka ze stajni Google. We wrześniu 2010 zanotowała ponad 11-procentowy udział w rynku, podczas gdy jeszcze rok temu udział ten wynosił 3,7 procent. W porównaniu do sierpnia Chrome wzrósł o 0,8 punkta procentowego.

Nawet udany start najnowszej wersji Internet Explorera 9 nie pomógł Microsoftowi poprawić wyników.IE 9 zadebiutował w połowie września, a wciągu pierwszych dwóch dni od daty premiery miał już ponad 2 miliony pobrań. Na koniec września liczba użytkowników nowego IE wyniosła już 6 milionów.

W Polsce liderem rynku wciąż pozostaje Firefox z udziałem na poziomie 49 procent. Internet Explorer posiada niewiele ponad 30 procent, na trzecim miejscu z kolei znajduje się Opera, z wynikiem 10 procent. Chrome, póki co, na polskim rynku nie radzi sobie najlepiej, notując około 8 procent udziału. Póki co Internet Explorer 9 nie przyjął się w naszym kraju. Od momentu premiery nie pojawił się wciąż w notowaniach ranking.pl. Najpopularniejszą przeglądarką ze stajni Microsoft pozostaje IE 8.

Tagi: internet, rynku, debiut, polsce, wzrost, microsoft, rok, google, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz