Notowania

rynku
04.05.2009 12:10

Disney przejmuje prawie 30% Hulu

Tuż przed rozpoczęciem majowego weekendu Hulu i Disney ogłosiły przejęcie przez korporację z Los Angeles blisko 1/3 udziałów w serwisie video.

Podziel się
Dodaj komentarz

Tuż przed rozpoczęciem majowego weekendu Hulu i Disney ogłosiły przejęcie przez korporację z Los Angeles blisko 1/3 udziałów w serwisie video.

Disney przystąpił tym samym do grona właścicieli (NBC Universal, News Corp. i Providence Equity Partners) największego konkurenta YouTube , z którym niedawno podpisał umowę partnerską, obejmującą dostarczanie wysokiej jakości materiałów video.

Strony nie upubliczniły szczegółów transakcji, jednak mówi się o przejęciu przez Disney 27% udziałów w Hulu, które w ostatnim czasie wskoczyło na trzecią pozycję wśród amerykańskich serwisów video.

Dzięki umowie oferta Hulu zostanie wzbogacona o materiały, pochodzące z należącej do Disney'a sieci telewizyjnej ABC (m.in. tytuły "Lost", "Grey's Anatomy", "Private Practice") oraz produkcji Disney Channel i zbiorów samego Disneya.

Hulu staje się więc coraz bardziej atrakcyjnym partnerem dla największych korporacji medialnych, które wyczuwają w nim niezły biznes. Kilka dni temu informowaliśmy o optymistycznych prognozach dla rynku reklamy video online. Jedną z głównych przyczyn przewidywanego 32-procentowego wzrostu jest właśnie chęć udostępniania swoich materiałów w internecie przez największe sieci telewizyjne.

Źródło: ReadWriteWeb

Tagi: rynku, sieci, przejęcie, biznes, materiały, reklamy, video, jakości, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz