Notowania

polska
04.12.2009 15:23

Dzieła sztuki na Facebooku, Youtube i Blipie

Rynek sztuki wkracza do mediów społecznościowych. DESA Unicum postanowił z miłośnikami sztuki kontaktować się za pomocą serwisów takich, jak m.in. Facebook.com czy Goldenline.pl. Do znanych już aukcji na Youtube, dołączą licytacje dzieł sztuki na Blipie.

Podziel się
Dodaj komentarz

Rynek sztuki wkracza do mediów społecznościowych. DESA Unicum postanowił z miłośnikami sztuki kontaktować się za pomocą serwisów takich, jak m.in. Facebook.com czy Goldenline.pl. Do znanych już aukcji na Youtube, dołączą licytacje dzieł sztuki na Blipie.

Własny kanał na Youtube.com DESA Unicum, właściciel jednego z największych domów aukcyjnych w Polsce oraz sieci galerii w Warszawie, posiada już od ponad roku, kiedy to pod koniec Wielkiej Aukcji Sztuki 9 października wylicytowano obiekty za rekordową dotychczas kwotę 7,5 mln zł. Na tym kanale zamieszczane są filmiki prezentujące wybrane obiekty sprzedawane na aukcjach. Do tej pory znalazło się tam 145 takich prezentacji, w tym Przewodników Aukcyjnych, w których materiały przedstawiające przebieg wybranych licytacji.

Teraz DESA Unicum postanowił pójść krok dalej w stronę zainteresowanych sztuką internautów. Od niedawna na swojej stronie na Facebook.com umieszcza informacje o wydarzeniach własnych, jak i również ciekawostkach z polskiego i międzynarodowego rynku sztuki. Wkrótce planuje uruchomić szereg quizów dla facebookowych fanów. Użytkownicy Goldenline.pl mogą natomiast dowiedzieć się więcej o konkretnych wydarzeniach organizowanych przez DESĘ Unicum: aukcjach i wystawach.

Także wokół sztuki, lecz rozumianej w tym wypadku jako alternatywna forma inwestycji, koncentruje się tematyka bloga prowadzonego przez prezesa DESY Unicum Juliusza Windorbskiego na stronie www.blog.pb.pl – „Inwestowanie w sztukę”. Firma zamierza w swoich działaniach wykorzystać także mikroblogging. W związku z tym na Blip.pl umieszczane będą nowinki z rynku sztuki, a także relacjonowane na żywo aukcje dzieł artystycznych.

- Dostrzegamy potencjał, jaki tkwi w Internecie jako platformie komunikacji. Tym bardziej, że informacje dotyczące kultury i sztuki cieszą się szczególnym zainteresowaniem użytkowników social media. Nowoczesne narzędzia komunikacji, takie jak blogi, Facebook.com, Youtube.com czy portale społecznościowe dla profesjonalistów, stwarzają nowe możliwość komunikowania się z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Dają też możliwość edukowania na temat rynku sztuki, co jest elementem misji naszej firmy – komentuje Juliusz Windorbski, prezes DESY Unicum.

Tagi: polska, internet, rynek, serwis, media, sztuka, polski, materiały, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz