Notowania

internet
15.03.2010 14:00

E-konsument jest w dobrym nastroju

W lutym Ceneo.pl zapytało swoich użytkowników o to, jak często robią zakupy w Internecie. Okazało się, że prawie połowa spośród ankietowanych wybiera tę metodę kilka razy w roku, a blisko 40 proc. kilka razy w miesiącu. Zaledwie 6 proc. odpowiedziało, że nie robi zakupów w sieci.

Podziel się
Dodaj komentarz

W lutym Ceneo.pl zapytało swoich użytkowników o to, jak często robią zakupy w Internecie. Okazało się, że prawie połowa spośród ankietowanych wybiera tę metodę kilka razy w roku, a blisko 40 proc. kilka razy w miesiącu. Zaledwie 6 proc. odpowiedziało, że nie robi zakupów w sieci.

Sytuacja na polskim rynku wygląda na coraz bardziej stabilną – w zeszłym miesiącu Główny Urząd Statystyczny opublikował informacje wskazujące na to, że nastroje konsumenckie ulegają poprawie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zwiększył się w stosunku do stycznia o 2,7 punktów proc. i wynosi 15,7 proc. (w porównaniu do lutego 2009 jest to wzrost aż o 10,7 punktów proc.)

Jak wynika z badania Ceneo, optymistyczne perspektywy widać również na rynku e-commerce – coraz chętniej kupujemy przez Internet. Prawie połowa spośród ankietowanych robi zakupy kilka razy w roku, a aż 39 proc. kilka razy w miesiącu. I w internetowy sklepach wydają oni niemało. Świadczą o tym m.in. najchętniej wybierane grupy produktów. Osoby odwiedzające Ceneo zapytane o to, które kategorie odwiedzają najczęściej, w większości wskazywały na sprzęt RTV, AGD oraz komputery.

Jednak, mimo optymistycznych prognoz, podczas wirtualnych zakupów, internauci nie tracą głowy: sprawdzają opinie na temat sprzedających, wyszukują recenzje użytkowników dotyczące produktów i porównują ceny.

Tagi: internet, rynek, polski, opinia, wzrost, cena, prognoza, rok, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz